Fiskesammensetning
Jeg lurer på om en stim med Galaxyrasbora kunne gått sammen med pygmepansermaller og noen små ottoer.
Har lyst og prøve noe nytt, og dette skulle i så fall være i 54literen.
Er galaxyrasbora en kresen fisk? Å holde vannverdiene i fiskebasen ville gått fint, er den grei å holde hvis vannverdiene er ok?
Takker for svar!
Har lyst og prøve noe nytt, og dette skulle i så fall være i 54literen.
Er galaxyrasbora en kresen fisk? Å holde vannverdiene i fiskebasen ville gått fint, er den grei å holde hvis vannverdiene er ok?
Takker for svar!
Postet 24.01.08 kl 19:02
Postet 24.01.08 kl 20:03
Jeg har både Galaxyrasbora og Corydoras. Jeg ville nesten si at begge er de perfekte samboere Begge er harmløse og fullstendig fredelige. Galaxyrasboraene holder til i plantebuskas omtrent midt på mht nivå i akvariet, og Corydorasene steller med sitt på bunnen. Pygmèpansermallene svømmer nok mere rundt i vannet enn vanlige Coryer gjør, og ikke bare på bunnen. Men fredelige og harmløse, det er de.
Otocinclus er også kjent for å være en utpreget fredelig fisk.
Så den kombinasjonen med de tre ville jeg gitt grønt lys til, ja. Det blir nok et flott akvarium når du er kommet i gang Bare husk å gi Galxyrasboraene tette plantebuskas å søke tilflukt i og som de kan henge rundt. De liker åpenbart å ha trygghet i nærheten, slik at de kan søke tilflukt om fare truer. Får de et altfor åpent akvarium, har de en tendens til å bare gjemme seg i de få plantene som er. Da tør de liksom ikke komme helt frem.
Mine danser rundt og lager liv og farge i karet, og jeg har masser av planter i nederste halvdel. I tillegg har jeg tjukt med flyteplanter i overflaten på den ene halvdelen av karet, og disse flyteplantene har lange, hengende røtter ned i vannet. I midten er det altså "ledig", og det er der Galaxyrasboraene danser rundt og viser fargene sine
Otocinclus er også kjent for å være en utpreget fredelig fisk.
Så den kombinasjonen med de tre ville jeg gitt grønt lys til, ja. Det blir nok et flott akvarium når du er kommet i gang Bare husk å gi Galxyrasboraene tette plantebuskas å søke tilflukt i og som de kan henge rundt. De liker åpenbart å ha trygghet i nærheten, slik at de kan søke tilflukt om fare truer. Får de et altfor åpent akvarium, har de en tendens til å bare gjemme seg i de få plantene som er. Da tør de liksom ikke komme helt frem.
Mine danser rundt og lager liv og farge i karet, og jeg har masser av planter i nederste halvdel. I tillegg har jeg tjukt med flyteplanter i overflaten på den ene halvdelen av karet, og disse flyteplantene har lange, hengende røtter ned i vannet. I midten er det altså "ledig", og det er der Galaxyrasboraene danser rundt og viser fargene sine
Postet 24.01.08 kl 20:10
Postet 24.01.08 kl 20:50
Postet 25.01.08 kl 07:04
Postet 27.01.08 kl 16:27
Jarle_BHar du et bilde av karet? Fant ikke i profilen din.
Jeg er ikke så veldig flink til å oppdatere akvariene i profilen Ser at det ligger en god del gamle bilder og at fiskebestand o.l. ikke er oppdatert på lange tider på flere av dem. (Note to self: Oppdatere akvarieprofiler oftere!)
De er i en 128 liter (jeg har to stk i en reol). Den er ikke oppdatert på år og dag ser jeg
Postet 27.01.08 kl 16:33
Postet 27.01.08 kl 16:34
Endret: 27.01.08 kl 16:35