Spiser sommerfugl ciklider kirsebærreker???

Eller ancistrus yngel???
Mine bolivianske sommerfugler har prøvd seg på veldig små ancistrus yngel, men da må yngelen være små hehe....men kan nok tenkes at de tar seg en bit ja hehe
Okey.. hehe.. mine har jo begynt å bli litt store nå da.. men de jeg er mest redd for eg jo kirsebær rekene.. vet du om sommerfugl ciklidene spiser de??
nei det vet jeg ikke, men kan hende de prøver seg...men om rekene har klør så kan det jo hende de gir opp:P
Hehe. sommerfuglene er ganske små selv, det er bare ungfisk, så tror egentlig ikke at de klarer og spise rekene eller ancistrusene.. men jeg pleier alltid spør først sånn jeg slipper ende opp med at de gjør det. hehe
Om de er små så har du ikke noe å frykte ville jeg tro. Mine Bol. sommerfugler var store da det gikk hardt utover en ancistrusyngel jeg kikka på.
Okey, men da er det nesten bare til og prøve da.. Så får jeg se hvordan det går med yngelen og rekene=)
Plussmedlem
Jeg kan nesten garantere deg at dvergciklider spiser kirsebærreker. Har sett ciklide-yngel jakte på reker på sin egen størrelse.
Reka går ikke ned i et jafs, men stykkevis og delt
Jeg har 6 stk. Sommerfugler gående i samme kar som 6 Kirsebærreker. De har nå gått sammen i litt over en uke. Det har så langt jeg kan telle gått bra hittil - men det skal legges til at Sommerfuglene enda ikke er fult utvokst.
3-4 av rekene går med rogn under buken, så det kan vel hende at når denne yngelen kommer, forsvinner noen av dem inn i munnen på Sommerfuglene.
Har heller ikke observert at Sommerfuglene har vært noe etter disse rekene heller, men de er kanskje litt for små enda
Okey.. Men det går nok bra.. de er jo så små selv enda så tror ikke de klarer og spise dem..
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap