Prisvurdering

Prisvurdering: Har fått tilbud om et Panorama-akvarium juwel 325 liter til 5000. Med innvendig filter og pumpe, det er i drift i dag, men de tømmer det om jeg skal kjøpe det (de har flere akvarier) Det er 4,5-5 år gammelt.

Tenkte jeg skulle dra og se på det nå!

Noen synspunkter?
Synst det var veldig dyrt for et så pass gammelt kar.
Karet er trolig eldre enn dette, panorama-modellene forsvant ut av markedet for ganske mange år siden.
Kjøpte selv ett for ca 5 år siden, dette hadde da stått i butikk i ca ett år, og var ett av de siste som ble tatt inn til landet.

Prisen syntes jeg ærlig spiker er stiv.
Karet leveres trolig med originalt filter, som er for dårlig til ett kar med denne størrelsen, og en kolbe som om det er den originale er mindre grei å ha med å gjøre.
I tillegg leveres karet med alt for dårlig lys, med mindre dette da er bygget ut.

Selv ville jeg om karet var i perfekt stand, neppe vært villig til å bla opp mer enn 3 høvdinger - om jeg var i godlunet

Ting som jeg anbefaler deg å studere:
Sitter plastramma på toppen godt, og er det merker fra kondensvann som renner ned langs glassene (ikke uvanlig at denne må limes på nytt etter tid).
Sitter midtstaget solid på alle sider?
Riper i glasset (juwel har ikke verdens beste glass).
Er pumpa støyfri eller ikke?
Er det temp-indikering på kolben eller ikke?
Ser møbelet (prisen jeg er villig til å strekke meg til, er med møbel) OK ut? Ikke noe buling både her og der, løs laminat, skader?
Er det standard lysoppsett med 2*36W, eller er det forbedret?
Er det brukbare reflektore på rørene, og er rørene gamle (nye rør koster jo gjerne litt, så det er jo kjekt om det er nye rør til karet)?
Ok?

Synes det var litt gammelt jeg også, men det ser veldig fint ut på bildet..! Lekkert med den utformingen det panorama-akvariet hadde, med "sidevinduene". Men det er 45 min å kjøre, så hvis dere ikke synes det er noe godt tilbud, bør jeg kanskje drøye det...

Hvor gammelt bør et brukt akvarie være da?
Takk for gode tips! Tror jeg drøyer den litt og kikker videre da isåfall. Filteret var visst byttet ut...
Jeg gav 3500 for min 420l m/bord, så jeg ville ikke gitt 5000 for en 325l.
Ringte forleden på en 80l og den skulle hun ha 2000 for. Jeg bare takket for meg....

Gode tilbud dukker opp med jevne mellomrom, men du kan jo gi et bud på hvor mye du er villig ti å betale.
Tror nok du gjør rett i å lete videre, noen tror de kan få hva som helst for eldre kar..

For å sammenligne; Jeg kjøpt min ca 600l aquastabil med OK bord/stativ, OK utvendig pumpe, men noe gammelt 4xarmatur, til den nette sum av 3500,-.... Fikk da i tillegg et trillebår lass med blanding av grus/sten(veldig fin faktisk, ca 20 kg), noe jukseplanter og stein/smårøtter..
Plussmedlem
Tine Zachariassen
Tror nok du gjør rett i å lete videre, noen tror de kan få hva som helst for eldre kar...

Tråden er fra januar. Håper hun er ferdig med å leite nå
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap