Rekekskall

Hei

Er det noe negativt ved at rekene bytter skall ofte?(røde krystall)
godt mulig at det er det samme skallet jeg ser hele tiden, men ville tro dette ble tatt av filtreringen. Er det mulig at et rekeskall flyter rundt i flere dager i ett akvarium, eller vil det bli spist/ gå i oppløsning?
Det er veldig skjelden jeg ser rekeskall i akvariet, men jeg har sett dem skifte flere ganger, så jeg antar de forsvinner ganske fort.
Kanskje betyr dette at rekene dine vokser som en uvær? De må jo skifte skall oftere da, vil jeg tro.
Og rask vekst må jo være et godt tegn?
Rekene skifter skall så ofte dem behøver. Man skal la skallene ligge slik at rekene kan spise av dem.
Hvis du har flere enn en reke, så er det langt fra sikkert det er samme skallet. De bytter jo skall hele tiden er mitt inntrykk, men det avhenger selvfølgelig av vekstraten (som igjen avhenger av fòrtilgang osv).

Spesielt etter vannbytte vanker det tomme rekeskall. Ser ut som rekene benytter anledningen til å vrenge av seg gammalt skrap Iallefall drøsser det tomme rekeskall i timene etter vannbyttet, og dagen etter...

Jeg fjerner de som ligger fremme når jeg bytter vann. Det er mer enn nok for dem å gumle på ellers i karet tipper jeg, siden jeg bare tar bort de jeg ser ved fremre tredjedel av karet (ved frontglasset). Det er mange, mange reker her nå...

Her er en som inspiserer gamle og avlagte klær.

[External Image]
Er såvidt en fordel å la skalle ligge, da det inneholder viktige stoffer for rekene
Det skjønner man, men dersom man har svært mange reker i et kar, er det ingen vits å la alle de tomme skallene ligge vel? Det burde være mer enn nok skall...
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap