Störrelse på ap.borellii yngel

Hei,

Jeg har forsökt å lete litt rundtomkring, kanskje ikke godt nok, for jeg finner lite bilder/informasjon om störrelse på Apistogramma yngel. Det er nå, i morgen 2 måneder siden jeg så de frittsvömmende for förste gangen. Jeg hadde ikke noe oppdrett for artemia og foret derfor med mikroorm, det er det foret de har fått 2-3 ganger daglig. I tillegg har jeg byttet vann ca annenhver dag. Ph er på ca 6,0. Temp ca 24 grader.

Som sagt er de nå snart 2 måneder gamle og de har oppnådd en lengde på ca 1-1,5 cm. Er dette normalt, eller er de for "små" etter denne tiden? Jeg ser tydelig at det er ciklider det er snakk om, men de har ikke begynt å farge ut noe enda. Enkelte av de har også begynt den vanlige piskingen med halen mot hverandre. Av ca 20 yngel som jeg talte i starten er der ca 14-16 overlevende. Mor har desverre dödd, men var hele tiden flink å passe de.

Er artemia grunnleggende for god vekst? Hva kunne jeg eventuelt gjort annerledes? De har gått i samme akvarium hele tiden.

Har ikke bilde ennå, men skal pröve å få tatt noen da jeg holder på å ordne i akvariene nå i kveld.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap