Gjeddeskalle

jeg har et gjeddehode ute på veggen fra an 12 kilo gjedde jeg fikk 2 år siden. kunne ikke sette den fri når den hadde ødelagt gjeller med krokene.

tenkte å pryde opp 720 litern med det.

burde jeg dyppe det i epoxy?
hadde vært stilig som en hule men da må jeg nok knekke alle de tennene. vi snakker om 3.5-4 cm sylsarpe tenner på det værste.

det gaper og ser rimelig fett ut

eller skrinlegge hele greia?
Med mindre vannet er pisse-surt, vil skallen kunne ligge leeeenge under vann. før den ødelegges.
Ønsker du en permanent skalle, må du selvsagt hindre at både fisk og vann tærer på denne. Epoxy er da ypperlig (Mapecoat DV er transparent, og egner seg meget godt).

Hvorvidt du må leke tannlege eller ikke, må du jo selv vurdere. Selv syntes jeg det er litt forjæ... å ødelegge noe av det som virkelig gjør skallen til det den er - nemlig tennene
Hva med å pusse de på det skarpeste så de ikke skraper opp fisken?


file mere enn 300 skarpe tenner blir ikke noe av
kommer til å måtte ta alle tennene da jeg har maller i karet.

tror jeg legger dette på is en stund til, den får henge på buveggen. som frank sier er det forjævelig å ødelegge den. jeg kommer aldri til å få en slik gjeddeskalle igjen. jeg er verig catch and release fisker. de store gjeddene må få gå i fred. grunnen til jeg har denne er at fjellene ble skadet. meget synd å drepe ei så stor gjedde. gjør meg vondere enn å ta en akvariefisk om jeg må det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap