Forskjellige fargevarianter av perlegurami?

Her om dagen var jeg i en dyrebutikk og kikket på bl.a. perlegurami. Der så jeg noen som var lyse og med et gulskjær i fargen. Jeg trodde perlegurami stort sett hadde denne grå fargen med rødt skjær i seg?

Er det forskjellige oppdrettsvarianter vi snakker om, eller forandrer denne fisken farge med alderen, eller hva?
Du sier noe.........
Nå har jeg hatt den samme Perleguramien i litt over 7 år uten at den har endret seg i farger. Så det må nok være ulike oppdrettsvarianter.
Kan ikke si at jeg har sett fargevarianter av perlegurami noen gang, men de kan jo eksistere for det

Du er sikker på at det var perlegurami og ikke en av variantene av blåguramien. Da tenker jeg på gullgurami?
Et lite spørsmål...
Nå har jeg prøvd å legget til nye fisk og planter i mitt akvarium som jeg har registrert men det går ikke. Jeg har gjort følgende

1. Jeg trykker på endre akvarium for så og trykke på Fisk/planter/dyr

2. Og så søker jeg på fks. vinkeltetra. Velger den og trykker antall.

3. Så går jeg ned og trykker på Lagre knappen.

4. for så å trykke på vis akvarium men da kommer det ingen ting opp

har også prøvd å trykke på akvarieinfo for så og lagre.

Hei Fredrik! Når det gjelder punkt tre så husk at det ikke holder å trykke enter, du er nødt til å velge knappen.

Du kan også prøve å oppdatere siden etter at du har gjort alt på listen din og se om du da får opp opplysningene du har lagt inn.

Har du fremdeles problemer så kan du prøve å kontakte rette vedkommende ved å bruke lenken Kontakt oss helt nederst på siden her. Håper det ordner seg

PS: Om du vil stille et spørsmål som ikke omhandler temaet i tråden så er det bedre om du starter en ny tråd slik at du ikke "kupper" denne. Det regnes for litt uhøflig Du starter ny tråd ved å gå til Forum-knappen her øverst på siden og velg hvor du vil legge den. Da står det en knapp med "Ny tråd" helt øverst.
Tante Astrid
Kan ikke si at jeg har sett fargevarianter av perlegurami noen gang, men de kan jo eksistere for det ;) Du er sikker på at det var perlegurami og ikke en av variantene av blåguramien. Da tenker jeg på [URLBLOCK1]?


Jupp. Helt sikkerpå at det var perlegurami. Den var ikke klin gul, men mer hvitaktig med gult nederst på buken (er en stund siden nå, men jeg husker de ganske godt).

Hvordan viser evt. kjønnsforskjeller seg da? Har disse fiskene en mer gulaktig farge når de er unge kanskje?
Må bare innrømme at jeg ikke har studert de så veldig inngående de siste gangene jeg har sett de på butikkene, men jeg husker at de unge var lysere enn de voksne og hadde mindre tydelige flekker. Har hverken holdt eller drettet de så forhåpentligvis vil en større ekspert enn meg stikke innom og uttale seg.

Det jeg vet om kjønnsforskjeller er at den bakre kanten av ryggfinnen på hunnene er avrundet mens hannenes er spissere. I tillegg så vil hannene bli rødere i bryst- og bukområdet under lek. Ellers så er kjønnene like i farger og tegninger.
Hehe
Hvis du trykker på søk i innhold finner du det nok kjapt ut. hannen er mer mer rød på brystet, undersiden av hodet, og har lengre rygg og bukfinne
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap