Posten i norge

Norge må ha det dårligtse postvesenet i hele Europa! bestilte noen planter fra den tyske butikken aquaristikshop, pakken ble sendt den 17, og forlot tyskland mot norge den 18. 11 dager(!) senere var pakken kommet på postkontoret. dette førte naturlig nok til at samtlige planter var råtne og ødelagt, selv mosen var helt brun!

Hadde vært veldig irritert nå, hadde dte ikke vært for at plantene jeg mottok var bittesmå. java og riccia mosen var like stor som 2/3 av en golfball! og de andre plantene var likeså. Anubiasen var vel ca 3x4 cm:P
Ingenting nytt at Posten er ræva nei. Men det må være en flaskehals på østlandet, for ting jeg får fra England er her ofte på 2-3 arbeidsdager, inkludert å få den oppi postkassen min. Da antar jeg at det ikke er innom Oslo, og det er muligens der kluet er.

Fortolling i Oslo = pest og plage som tar lang tid. Så er de freidige nok til å kreve mva av ting også :P Uff, går på en smell med en større bestilling jeg har gjort snart. Om den slipper tollen så skal jeg være glad, men neppe

Skal du bestille noe som haster så velger du DHL eller Fedex om det er mulig. Så enkelt er det.
Posten i Norge antikvert spør du meg. Man MÅ skrive full navn på pakker og brev ellers kommer de ikke frem. Fordi postmannen må huske hvem som bor hvor istedenfor at alle hus har skikkelig nummer. Så hva skjer hvis postmannen blir syk eller dør? Kommer ikke posten frem før de har lært opp en ny person til å vite hvor alle bor?
MaGunz
Norge må ha det dårligtse postvesenet i hele Europa! bestilte noen planter fra den tyske butikken aquaristikshop, pakken ble sendt den 17, og forlot tyskland mot norge den 18. 11 dager(!) senere var pakken kommet på postkontoret.

Og dette vet du at er Postens feil?
Du har sjekket at pakken ikke ble liggende hos tollvesenet, og at alle papirer og dokumentasjon var på plass?

Joakim
Og dette vet du at er Postens feil? Du har sjekket at pakken ikke ble liggende hos tollvesenet, og at alle papirer og dokumentasjon var på plass?

Tollvesenet? Når begynte de å fortolle post? Posten fortoller jo all vanlig post selv. Det samme gjør DHL, Fedex osv.
Sambo bestilte akkurat en kikkert til et våpen fra Amerika, det gikk veldig fort å få den ut av Amerika, men etter den kom til Norge har det gått treeegt, snegle tregt!
Og ja, den ble selvsagt stoppet for importfortolling. Det går treigt i Norge, den har jo vært i Trondheim i 2 dager nå, men enda ikke havnet hos oss! (Nei, den blir ikke fortollet i Trondheim..).
biXen
[QUOTE=Joakim] Og dette vet du at er Postens feil? Du har sjekket at pakken ikke ble liggende hos tollvesenet, og at alle papirer og dokumentasjon var på plass?

Tollvesenet? Når begynte de å fortolle post? Posten fortoller jo all vanlig post selv. Det samme gjør DHL, Fedex osv.

Vil tro det er ment tollavdelingen til posten. Der er det faktisk tollvesenet som jobber. Har vært der et par ganger og hentet pakker da jeg bodde i Oslo.
En pakke som ble sendt fra USA som en gave(!) ble liggende der i 3 uker før den ble sendt hit. Dette var i jula. Den ble sendt fra USA den 17., kom til tollageret den 22. og jeg fikk et brev i romjula om å sende inn fullmakt så posten kunne fortolle denne pakken for meg... Det var mye om og men og det faktum at jeg var ikke hjemme i jula så fikk ikke sett dette før 2. januar (og pakken var satt til returnering den 5.). Hadde jo heller ingen mistanke om dette da det var en gave, klart merket som dette også. Ringte posten og måtte sende inn fortollingsfullmakten likevel med et notat om at det var en gave og at jeg ikke hadde kvittering av samme årsak.
Endte med at jeg fikk pakken den 12. januar...

Tollvesenet tar seg av all fortolling, men posten må ha din fullmakt til å fortolle for deg. Så sånn sett har dere begge rett Det ender hos tollvesenet, men posten fortoller alt selv, for kundene, så lenge de får underskrevet fullmakt.
Jobber tollvesenet hos Posten med fortolling? Hva er det for et merkelig påfunn. Ikke rart at det er så lite tollere på flyplassene :P
de går treigt med posten ! åsså at det skal vere toll og porto på alt , de blower , såess at det er så dyrt .
bestilte noe greier fra sverige for en 2400 , fikk faen meg porto på 869 kroner! de er sykt
Bestilte en genser fra Tyskland for to eller tre uker siden. Vet noen hvor lang tid det tar før den kommer til Norge?
Litt tåpelig å diskutere tid pakker bruker TIL Norge, pakker går kjappt som bare F UT av Norge også, det er i mottakerland det tar tid, og det gjør det andre steder enn i Norge.

Man kan betale for kjapp levering, men vil en ikke det får en heller tåle å vente litt.
Er så utrolig forbanna på posten. Kom pakke til meg med snegler i dag og den måtte hentes på posten og den kom halv to og posten stengte kl 13. Traff ei dame som kom ut fra posten og spurte om hun kunne hente ut denne pakka med snegler men det ble for mye styr og hun skulle på påskeferie. Dermed blir mine snegler liggende på posten å langsomt dø til over påske. Er bare så forbanna og fortvila for dette var snegler som ikke er helt vanlige heller.....Er det virkelig så vanskelig å ta seg inn på posten igjen etter at de er stengt? Dette ødela hele dagen min og påska for den del.....Hadde gledet meg veldig til de sneglene skulle komme .......snufs
Det er vel kanskje ikke så lurt å bestille slikt nært ei tid det er mange helligdager etter hverandre. Man må jo regne med at pakkene kan komme på et slikt tidspunkt at de blir liggende på posten i flere dager. Det tar også ganske lang tid å åpne og stenge butikker og lignende. Den ansatte kunne ikke bare gå inn og hente pakken, hun måtte også skru av/på evt. alarmer, starte opp datasystemet og logge seg på for å registrere at pakken var hentet osv. Tidkrevende prosesser man ikke kan forlange at folk skal gjøre etter arbeidstid og når de i tillegg skal reise bort.
Jo det syns jeg så absolutt hun kunne gjort spesielt når vi ikke fikk posten før etter at posten hadde stengt. Det er levende dyr det er snakk om her og det ville ikke tatt så enormt med ekstra tid for henne å hente den pakken. Såpass service syns jeg det bør være når det er snakk om levende dyr og når ho omtrent sto i døra. Hadde det vært noe annet så hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Sneglene ble sendt mandag så jeg så det ikke som noen risiko at det var helligdag på torsdag. Hadde vel uflaks med at posten stengte kl 13 og vi ikke fikk posten før 13,30.
Nå er vel ikke levende dyr lov å sende uansett, så det er vanskelig å bruke det argumentet mot dem, selv om jeg er enig i at de kunne gjort et unntak. Men som Judosola nevner kan det være det er ganske mye arbeid å gjøre slike unntak.
Ja det er vel mye som ikke er lov. Det hadde ikke vært verre enn at jeg hadde fått pakken så kunne vi tatt registreringen osv etter påske. Nå er jeg ganske kjent med de på posten på Orkanger fordi jeg sender snegler selv så hadde jeg treft på rett person i dag så hadde ikke dette vært noe problem i det hele tatt. Det kommer mye an på hvem man kommer borti også, ikke alle er like velvillige for å si det sånn. Men uansett så vil nok mine snegler dø enten man mener det ene eller det andre.
Emil
de går treigt med posten ! åsså aer 198 ellert det skal vere toll og porto på alt , de blower , såess at det er så dyrt . bestilte noe greier fra sverige for en 2400 , fikk faen meg porto på 869 kroner! de er sykt

Det var nok ikke porto, men MVA på 600 + 169 i gebyr. (Gebyret har steget til 198 eller deomkring.)

Har opplevd mange ganger at pakker blir liggende en uke til fortolling. Når den først er ferdig der, går det som regel kjappt.

Med levende dyr, er jeg sterk tilhenger av posting på mandager/tirsdager i uker uten helligdager.
Heidi Ingdal
Sneglene ble sendt mandag så jeg så det ikke som noen risiko at det var helligdag på torsdag.

Jeg ser på det som en ganske stor risiko å sende levende dyr på en mandag når det er helligdag fra torsdag og butikkene i tillegg stenger tidlig onsdag. Du må også huske at så lenge du ikke får noe sporingsnr. på pakken tar det en ekstra dag før du kan hente pakken ettersom det må sendes ut pakkelapp. At du gambler på at pakken tar kun én dag å sende og at du får pakkelappen før de stenger dagen etter (når de stenger såpass tidlig) er ikke akkurat postens feil, og i alle fall ikke noe ansatte på vei på påskeferie skal være nødt å få ekstraarbeid for.
Jeg hadde hatt sneglene i dag hadde ikke pakken vært for stor til å gå ned i postkassen så den risikoen var vel liten. Men uansett så er min mening om posten den samme også på grunn av flere uheldige episoder. Og den servicen og holdningen den postannsatte hadde da vi kom var under vanlig folkeskikk så ekstraarbeid hadde den dama fortjent i massevis. Pakkelappen fikk vi en halv time etter at posten stengte og ikke før. Har heller ikke klandret posten for at jeg gamblet på at de skulle komme frem i tide. Jeg klaga på den dama som sto i døra og ikke kunne gi meg pakka som lå 3 meter unna pga for mye styr og at posten ikke klarer å få ut posten før de stenger. Er ikke første gangen folk har fått problemer pga det, uansett stengetid. God Påske.
Håvaard....
Dette er jo faktisk ensidig negativ kritikk om en hel bedrift. Kan ikke forstå hvorfor det skal være mer lov enn kritikk av butikker.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap