Hvor mange guppyer?

Inaktiv bruker
Hvor mange guppyer kan jeg egentlig ha i et kar på 54 l? Det er ingen andre fisker i karet
Jeg ville ikke hatt flere enn rundt 10 voksne i et slikt kar, men i og med at det antagelig vil tilkomme en del yngel, så ville jeg startet opp med færrest mulig. To hunner og en hann og du har karet fullt på no-time
Inaktiv bruker
Er faktisk d jeg har Tror den ene har ynglet noen ganger allerede, men de har nok blitt spist. Men nå ser det ut som om begge skal ha, så jeg krysser fingrene!
Vil du at flere yngel skal overleve så ha masse flyteplanter som yngelen kan gjemme seg blant. Det øker overlevelsesprosenten radikalt

60l
Jeg har hadd 60 L akvarium , og jeg hadde rundt 60 guppyer ;S Men jeg gidde meste parten bort til slutt hadde jeg 1 hann igjen
Inaktiv bruker
Hehe, ja har på følelsen at det fort blir "for mye av det gode":-P Har ikke tatt meg bryet med å granske akvariumet grundig for yngel enda, så det kan jo faktisk hende at det svømmer rundt noen der! *håpe*
Inaktiv bruker
Bluefin notho
Kunne forresten ha tenkt meg en annen fiskesort i karet også, og fant en fisk i fiskebasen som heter Nothobranchius Rachovii (Blufin Notho). Men dessverre står det lite om den i fiskebasen. Ser at de to fiskesortene skal ha litt forskjellig gh (guppy 9-19 og bluefin 4-6). Vil guppyene plages veldig av en gh på 6? Og er det noen som har noe erfaring med denne fisken?
Kjenner ikke til akkurat denne fisken. Har lest at flere andre killier kan være skikkelig nappete, men som sagt, jeg kan ikke huske å ha vært borti denne fisken før. En annen ting er at det er bare èn person som har registrert at de har denne så den er nok ikke den enkleste å få tak i.

Når det gjelder gh så er det mange som holder guppy utenfor anbefalt hardhet, deriblant meg. Mine går med en gh på 5. Mulig at det å holde fisk i feil vannverdier kan svekke dem eller føre til at de ikke lever så lenge. Har mistet 4 voksne og utallige yngel, men om det er dette eller andre ting som har skylden kan jeg ikke si. Er jo ikke så uvanlig at disse er litt tandre av seg.
Inaktiv bruker
Takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap