Lyddemper for luftpumpe?

Husker å ha sett at det var noen som lagde lyddemper til luftpumpe med et syltetøyglass og luftslanger. Noen som vet?
Lyddemper
kjenner ikke til syltetøyvarianten
men vi har dempa lyden fra 3 netthandelpumper ved å bruke et underlag av bobleplast, og så et nytt lag av mykt stoff (nervøs velour) som ligger både under, over og mellom pumpene. Dette demper bra.
Det viktigste er å unngå å få kontakt mellom pumpa og noe som kan fungere som ressonanskasse, f.eks en bokhylle / skap osv av tre. Står pumpa rett på treverk, har du full konsert.
Lyden fra en luftepumpe transporteres delvis via slangen, og denne syltetøy-kontstruksjonen, vil kunne dempe noe av dette.

Har vært borti flere "modeller", men den som trolig fungerer best, fungerer med at lufta bobler i glasset (slangene tredd gjennom lokket, og den som er kobla til pumpa, limt\ festet til bunnen av glasset.)
Glasset er så plassert i en mer eller mindre lydtett kasse.

Hvor mange dB en sparer med dette er det vanskelig å forutsi, men jeg ville nok heller valgt en stillere modell.
Noe plopping vil det alltid være, det kan en ikke unngå
nettakvarie kar?? xD de bråker noe jæ**** :P
Litt... Syltetøyglasset og pumpa bråker litt fortsatt så jeg skal nok sette det i en kasse/boks for å få dempet litt til.
Kunne man ikke bare kjørt lufta igjennom en lengde av en sykkelslange? Den er jo bra myk og fleksibel. Slik at den demper den pulserende lyden?
Kan jeg få lov å spørre hva som egentlig er poenget med luftpumpe?
det går til luft drevent filter

Hehe, byttet begge pumpene mine med en elite luftpumpe :P hører det nesten ikke, Kjøpte den for lenge siden, for 100kr.
Hadde den til overs no :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap