For fin sand?

Inaktiv bruker
Går det an at sanden er for finkornet til å brukes i akvarium, selv om man har sandsnegler? Har noe sand jeg hentet på en strand, og denne er VELDIG fin...nesten slik at den er "kladdete":-P
Lillthe
Går det an at sanden er for finkornet til å brukes i akvarium, selv om man har sandsnegler? Har noe sand jeg hentet på en strand, og denne er VELDIG fin...nesten slik at den er "kladdete":-P


Har slik sand selv, jeg. Helt utmerket til å bygge sandslott av, men fungerer kjempefint i karene også
Inaktiv bruker
Ahh, nå ble jeg glad! Sanden er akkurat den fargen jeg vil ha, og har vært veldig innstilt på at det var den som skulle brukes, men fikk litt angst i siste liten...!
Ingen problemer her hos meg ihvertfall. Den "støver" ikke rundt i karet heller, og sandsneglene holder den i orden slik at plantene trives. Har slik sand i to kar og velger nok denne i det tredje jeg planlegger også
Bruker selv "støv" i det ene karet (chinchillasand), og har 0 problemer.
Har faktisk bedre vekst på en del planter i denne, enn i grus :p
Inaktiv bruker
Idag sjekka jeg ph og gh i vannet som sanden er i, og verdiene er uforandret! Og etter de oppløftende svarene fra dere så tenker jeg at alt kommer på plass i løpet av noen dager nå
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap