Simone`s akvarie (side 2)

I dag har jeg vært å sett flere corydoras, men butikken hadde enormt lite utvalg så jeg for første gang endte opp med tom pose. Nye fisker skulle komme på mandag, kansje det da blir flere i gruppen min da.
Utrolig fasinerende fisk, kan sitte å se på de i evigheter. Veldig spesiele øyne på dem. Litt menneskelig over de, akkurat som om de " blunker"

Fikk vasspest av PG som hadde luket kare sitt. var ikke lite må jeg si ;;;
Tusen takk


Tanken på flere corydoras metate har i dag vært i full fokus. Tror faktisk jeg har vært innom alle dyrebutikkene i trondhjem. Panda er lett å finne, men ikke det jeg har fra før da.
Først no i kveld når dattra mi var ute på shopping, hu hadde sett slike på city syd. Og var snill å kjøpte med til meg. Hu hadde også sett en litt spessiel guppy hann som måtte bli med hjem.
Skal få tatt nån bilder strak, så jeg kan få vist fram de nye.
Veldig flotte kar du har=) Fine bilder du har tatt=) Hvilket kamera bruker du??
Hei tusen takk for det bruker et nikon d80, men de siste bildene er tatt uten stativ og i hu og hast. derfor ikke helt klare da, ikke altid så nøye på det.
Da har jeg fått tatt noen bilder av guppyene
flotte fisker du har, likte spesielt den svarte guppyen=) Og selvfølgelig coryene
P.S. har du fler bilder av den svarte guppyen????
Ja, den svarte er fin ja. Har en helt likedan som er rød, men den er så utrolig flink til å leke gjemsel med kameraet. Synnes den fargerike hannen er fin å, selve kroppen har så fin farge
Mener du den fargerike som er på det første bildet?? Den var ganske vakker den ja=)
Ja.det er den jeg mener. Bilde får ikke fram hvor fin den egentlig er.
Utrolig vanskelig å få tatt bilder av corydorasene, men en algetablett lokket de fram.
Har prøvd å finne ut hvilket kjønn de er, men klarer ikke å se forskjell.
Har en gruppe på 6 stk no, synes det er max antall i kare mitt.
Sånn som jeg har forstått det er det kunn tykkelsen på dem som gir et hint om kjønn.
Om noen vet om nå andre tegn så rop ut
Viftereke
Satt å så i akvarie i dag, skvatt litt til ja når jeg så ei ukjent reke der. Sååå stygg da. Var rask me å finne ut hvordan reke dette var. Viftereke, brun stor, med lysere stripe langs hele ryggen. Må ha fulgt med i en av forsendelsene jeg har fått med kirsebær reker.
Leste at den kan bli dobbelt så stor som kirseberrekene, håper ikke det e vanlig da.
Etter lang tid vurdering vart 70l solgt i går. Var ganske så trist egentlig å stå å tømme det. Alle plantene som var i det er no flyttet over til 128l. Den ser no alt for full ut. Må vell vurdere å selge/gi bort noen planter. Har gjort alt jeg kan for å bli kvitt slørehalene, men ikke engang butikken vil ha de. Så no bor de middeltidlig i en balje.

I 128l har jeg 3d bakgrunn, fant ut i går at det var mange reker som hadde flyttet på feil side av veggen. Vet ikke hvordan jeg helt skal få tettet veien bak 100%. Kansje blå filter er løsningen?
Hmm
HAr du satt inn annonse her på forumet for å få gitt bort slørhalene?
PG
HAr du satt inn annonse her på forumet for å få gitt bort slørhalene?


Gullfisk
ja, men null respons desverre;-(

Egg
I går skjedde det helt store. oppdaga nå runde kuler i akvarie mitt. Hadde sett disse før en gang også, men de kom bort. Vart litt mere nysgjerrig på hva dette var å begynnte å lete på nett av bilder. Regna med at det var nå snegle greier, ikke nå givende nå. Men så kom jeg over bilder av coryndras egg, og gjett da. Jo nettopp det er det jeg har, jippi!!
Etter et par spørsmål her inne var det klart at de måtte flyttes. Det er 6 egg, synes det ene ser mere hvit ut enn resten. men har tatt vare på det også. Lurer på hvor mange dager det tar om de eventuelt klekker??

Under vann bytte i dag oppdaga jeg to døde fisk, en molly og den nydelige guppy hannen min. Alle vannverdiene er bra, så ikke sikker på ha som har skjedd. ingen andre ser syke ut. Håper det ikke er noe som fortsetter.
simoone
I går skjedde det helt store. oppdaga nå runde kuler i akvarie mitt. Hadde sett disse før en gang også, men de kom bort. Vart litt mere nysgjerrig på hva dette var å begynnte å lete på nett av bilder. Regna med at det var nå snegle greier, ikke nå givende nå. Men så kom jeg over bilder av coryndras egg, og gjett da. Jo nettopp det er det jeg har, jippi!! Etter et par spørsmål her inne var det klart at de måtte flyttes. Det er 6 egg, synes det ene ser mere hvit ut enn resten. men har tatt vare på det også. Lurer på hvor mange dager det tar om de eventuelt klekker??


Har du lest denne artikkelen om Corydoras-oppdrett?
Skrevet av meg Der står svar på en god del spørsmål.
Ja, har lest den mange ganga. Men finner ikke noe med hvor mange dager sånn ca det tar før de klekker. Er så spent jeg no, håper virkelig jeg klarer dette. Foresten en kjemmpe fin artikkel du har laget Mona.
Fire-fem dager tar det vanligvis. Noen ganger kan det ta en ekstra dag, men det er bare å smøre seg med tålmodighet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap