Simone`s akvarie (side 3)

Oi, så fort å ja. tusen takk for hjelpa.
Ting skjer for fullt i akvarie, plantene gror noe enormt. De nye lysrørene som må gjøre underverker

Coryndras eggene jeg fikk er fortsatt godt bevart, ikke store forandringene i farge.
Men noe så utrolig spennende da, trodde ikke mine engene øyne når jeg fant ut at det var egg.

I dag skulle jeg kjøpe inn mygglarver, desverre tomt på begge butikkene.
Endte istede opp med 3 ansitrus, men de var utrolige små.

I dag å har jeg hatt dødsfall, død reke i dag. Fortsetter med flere vannskift. forstår det ikke, ingen feil med vann verdiene mine.
Blir en smule sprø av mystiske dødsfall, hadde jeg bare vist hva som er galt.
Det e utrolig artig å våkne om mårran, og det første man oppdage e 3 nye coryndras egg

Vet ikke om det e noe æ bare innbille mæ, men synes de andre har forandra sæ. E det en mørkar flekk inni dær? hmm glor å glor hehe

nesten hvær eneste dag finn æ bitte bitte små guppy yngel, 5 dama som e konstant e tykk. Før plukka æ alle i ynglekare, men no e det så mange dær at æ lar naturen gå sin gang. E godt med gjømme plassa i kare, så noen berge væll.

ops, vart på trøndersk d, jaja
Sååå spennende da, coryndras eggene rører på seg!
Håper de siste også er befruktet
Da har det gått to dager siden coryeggene begynte å klekke. De fleste eggene som vart lagt er ikke befruktet desverre.
Men noen små svømmer rundt. Første gangen med egg, og noe så utrolig spennende da. Har kjøpt LiquifryNo1, vart anbefalt det på butikken, ikke vet jeg om dette er noe bra men håper. Ser at plommesekken har blitt veldig liten på noen, kansje helt tom? så jeg har prøvd å gi de litt mat. Har ikke sjangs til å se om de spiser.

Tok et bilde med mobilen, uklart. Men ikke mange mm denne krabaten da
Alle eggene klekkert og de virket pigge, helt til i går mårrest. Da var alle døde. Glemte å bytte vann kvelden før, gått mulig det var hele probleme. Helper vell heller ikke at det er utrolig varmt her.

Og i dag oppdaget jeg en stor kul på side til ene hann coryndras metaen min.

Vurderer å ta den ut å sette den i karantene, så kan jeg kansje prøve å medesinere den ene.

Har bare de 6 så vil velldig gjerne berge hann.

Uffda, ikke så bra hos deg for tiden. Jeg har latt mine coryyngel vokse opp sammen med sine eldre søsken og det har virket greit. Jeg har ikke byttet 100% vann slik som de flinke damene her inne gjør, men jeg har hatt god overlevelse og nå er de eldste 4 mnd gammel og de yngste har nettopp brukt opp plommesekken. Jeg har en gigantisk javamose i karet, masse eikebladet. Håper det går bedre neste gang og at metaen din blir frisk igjen! Skal krysse fingrene for deg!
Tusen takk for at du krysse fingran for mæ.
Han e like pigg i dag å håpe det blir flere egg å, men no har det vært stopp et par daga.
No har det blitt så lenge siden jeg har skrevet her at det er på tide med litt oppdatering

Coryndras eggene jeg fikk sist, gikk det ikke så bra med.
Pluttselig en morgen var alle døde. Regne med at de ikke hadde tatt til seg noe mat når plommesekken var tom, og døde av det. Ikke at jeg føler meg helt sikker på grunn da.
No har jeg 4 nye som har klekket, litt usikker på hva jeg skal fore med denne gangen.
Sist prøvde jeg med Liquifry No1, kjekk å høre om noen har noen erfaring eller gode råd å gi.
Alt av råd vil nok hjelpe. Har så lyst å få de til.

Guppyene mine gir meg alt for mye yngel, i starten valgte jeg å ha de i yngle kar på kanten av akvarie. men no får det bare gå sin gang. Får gi bort de jeg får flest farge av etter hvert.

Så har jeg et mega stort problem med pestsnegler, plukker og skviser de jeg finner, men neste dag ser jeg like mange. Er såååå usikker på om jeg tør å ha i gift, er redd resten i karet ikke tåler det.
Men er så lei av at plantene blir spist helt istykker no når de hadde blitt så fine. hoff altså.

Solgt
I dag fikk jeg enderlig solgt slørehalene, var en svært så hyggelig fyr som køpte di.

Senere i dag skal jeg på tam å se om de har fått inn noen fine planter. Må vel da om di har noen kvitte meg med en del av javamosen som snart tar helt overhånd i karet.

Skiftet reflektoret i armaturet for et par uker siden, synes ikke det lyste noe mere, men plantene har strekt seg. så det må ha vært en god innvstering uansett da.

Snegler eller muligens noen av fiskene har fått så alt for god appetitt på plantene, bladene blir tuppert!!!! å det e sååå irriterende altså.
mistanke om at det er ancitrusene, men kun et skudd i blinde. Mater de med agurk innimellom men muligens ikke nok?

Har en bakgrunn som helt klart ikke er helt tett. Her har det blitt et eget liv bak, både reker og guppy yngel stor trives her

Bilde 1 viser reke på rett side

bilde 2 sitter reke oppå filtere

bilde 3 Hel bilde av hvordan det ser ut fra siden
blir vell en haug me bilda no, hell på å teste ut litt
I dag har jeg skiftet vann, og plukket og knust pestsnegler til den store gull medaljen. Vær eneste dag ser jeg like mange nye som jeg fjernet dagen i forveien. sååå sabla irriterende. Har vært å sett på forskjellige botia, håper det er løsningen på å minsk snegel probleme. Regner med på at jeg går for Botia striata.

Så var det guppyene da, det vil ingen ende ta. Så mye yngel som det er no gjør meg nesten fortvilt. Håper det er noen som ønsker seg guppy etter hvert. jeg kommer til å få mengder av di.

Og så må jeg selvfølgelig nevne coryndras yngelen, de lever og spiser denne gangen. De 4 eggene som klekket og ingen døde så langt.
Håper virkelig jeg får de til denne gangen

I dag er jeg spennt når lyse i akvarie setter seg på.

Er etter en tid med fortvilelse av den store spredningen jeg har hatt av pestsnegler, som jeg helt klart ikke er alene om..

Har vurdert fram å tilbake hvordan jeg skulle gå til verks, gastropex var det første alternativet. Men da jeg ikke er så overbegeistret for å tilsette ting i akvarie ville jeg finne en annen løsning.
Leste om botia, praktbotia var såå fin. Men blir så stor. Men fant ut at butikken solgte mange forskjellige botia.

I går fant jeg den jeg ville ha ja Kjøpte et par Botia lohachata, stilig fisk
Så no er jeg spent på om snegel bestanden krymper..
De var fine! Får håpe de gjør jobben skikkelig. Blir ikke så store heller disse, så jeg.
Fant bilde å du ja, helt enig i at de er fine. Skal ikke skryte enda å si at jeg har lite med snegler.... Men mulig det har minsket noe hehe skal la de få ei stund på seg før jeg sier mere.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap