Innvendi filter

Lurer på om det er noen som har erfaring me Eheim Innvendig filter 2252 "Kraftpakke" 1200 l/t. Har tenkt å bruke det i et 300 liter på grunn av at eg ikkje vli bruke utvendi filter når eg er på sjø. ( tilfelle lekasjer å slikt). Eller er det noen som veit om et bedre filter.
Det er ett bra filter, 2252, med ekstrem pumpekraft.
Siden alle innvendige filtre har liten plass til filtermasse, mener jeg selv at dette filteret duger til to ting: øke vannbevegelsen, og å fjerne partikler fra vannet i større akvarier.

For å si dette på en måte som neppe kan feiltolkes:
2252 har med medium grovhet på svampen, en overflate til bakteriene på i underkant av 5m2.
Filteret jeg ville brukt til karet, Eheim 2028, har en overflate til bakterier på ca 1300m2. Selv folk som er dårlige i matte, ser forskjellen

Du sier at du er redd for lekkasjer fra ett utvendig filter. Dette er lite å være redd for, dersom en velger ett godt filter, og vedlikeholder det slik filtrene bør vedlikeholdes.
Har selv stående utvendige filtre til stort sett alle karene, og har tilgode å stå opp til vått gulv.
Selv blir jeg så snart VISA`n er snakkanes til igjen, å sette opp ennå to utvendige, slik at det kun er 11 og 5litern som filtreres med noe annet.
Hadde disse vært plassert slik at utvendige filtre kunne brukes, ville også de fått seg skikkelige filtre

Velger du Eheim, er du meget trygg på at filteret ikke lager krøll.
Det er større sjangs for at ett glass\ en fuge i karet ryker, enn at filteret går lekk
Takker for svare, spørs om ikkje det heller til utvendifilter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap