Platy som dreper

Hei. Eg har 4 stk platy sammen med 4 stk slørhaler. pluss noen tetra og kampfisk. Her om dagen så begynte den ene platyen og jakte dei to svart slørhalene. Den ene er snart oppspist og har vel hatt dei sammen i 4 mnd uten problem.

Korfor klikken platyen plutselig?? Andre som har opplevd dette?? Trudde dei skulle gå bra sammen

og dei orange får vær i fred. Hmmm merkelig.
Sikker på at det ikke er kampfisken?
ja det er eg. Den har to damer som den koser seg meg. Og eg har sittet vakt og fulgt med og den bryr seg overhode ikkje om slørhalene.Men den ene platyene tok eg på fersken mange ganger.

Har fanget den og satt den i ein føde kasse, og ser ut som dei får fred no. Men merkelige dyr disse fiskene.
Molly
Har en mollydame som dreper de som ligner på henne. Rett og slett. Vet ikke hvorfor. Men hun elsker å bli strøket på ryggen. Kommer med en gang jeg åpner lokket på akvariet.
Som du ser av denne tråden så er det ikke uvanlig at platyer er bøller.

Vet ikke annen råd enn at du får fjerne den.
ok. Får sjå kva eg gjør. Vill først sjå om det virkelig var den før eg gjør noko drastisk.

Takk for linken, såg at andre har hatt samme problem ja.

Men det er jo sånn med mennesker også, finnes jo dei som dreper kvarandre der også sjølv om me i grunnen er ein rase som burde gå bra sammen.
O & Å
Hei. Eg har 4 stk platy sammen med 4 stk slørhaler. pluss noen tetra og kampfisk. Her om dagen så begynte den ene platyen og jakte dei to svart slørhalene. Den ene er snart oppspist og har vel hatt dei sammen i 4 mnd uten problem. Korfor klikken platyen plutselig?? Andre som har opplevd dette?? Trudde dei skulle gå bra sammen og dei orange får vær i fred. Hmmm merkelig.

Ikke med platyer, men prakt barbene mine var ute etter mine svarte slørhaler. Den ene var tydlgvis syk, da ene øye holdt på å dette av. Kan hende at svarte slørhaler er havets "mobbeofre". det hele endte med at jeg måtte kvitte meg med begge slørhalene...
Merkelige greier... Har selv to stk platy, hvor den ene er orange/gul og den andre nesten helsort med noe gule innslag. Plaget ingen disse, til jeg fikk to stk black molly. Da bestemte den sorte platyen seg for å herje med disse ved enhver anledning (burde være greit med plass i 240 literen, men endog). Har en teori om at den rett og slett er forbanna misunnelig på den utførte svartfargen til mollyparet. smålig.

Denn tråden har fått meg til å lure på hva det er med sorte fisk og deres statistiske sjans for å bli mobbeoffer...
ok. Før dei to orange slørhalene har det heilt topp og er like hele. Trur me skal styre unna svart slørhaler
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap