Guppy yngel?

Har plutselig fått en 5-6 mini-fisker i karet mitt.. Mistenker det for å være guppy.. Noen som ser hva det er ut i fra bildet mitt? Det ble litt uklart men..

De er ca 5-10mm lange.. vet ikke hvor gamle de er da jeg..? Rart de ikke har blitt spist opp av de andre fiskene mine.. :P

3 stk Banjomalle Bunocephalus amaurus
1 stk Pleco Hypostomus plecostomus
1 stk Kuhlii-ål Pangio kuhlii
20 stk Kardinaltetra Paracheirodon axelrodi
8 stk Neontetra Paracheirodon innesi
8 stk Guppy Poecilia reticulata
1 stk Scalare Pterophyllum scalare

Er dette beboerne dine?
I såfall- ja, det er guppy

Syns det ligner på en også, liten søtnos.

De som lever nå har vel vært kjappe og flinke nok til å unngå sultne fiskemunner, og det er de som er verdt å la leve opp tenker jeg.

(Men du- scalare i en 90 L? Fy fy)
Ja det er slik ca det jeg har oppi der...

Scalare ja, den er attpåtil plassert i ei lita fødekasse pga at den var litt glad i å spise på andre fisker.. :P

Kjøpte den fordi jeg stolte på folka i dyrebutikken når de sa at det ikke var noe problem å ha den sammen med fiskene jeg hadde..
Inaktiv bruker
Scalare ja, hva med pleco i et så lite akvarie?

Utifra fiskene du har er dette mest sansynlig guppy, men den ligner ikke på noen av mine guppy yngle.
Den ligner veldig på guppy yngelen jeg hadde før de ble spist. De var mindre, men utseendet var det samme. Jeg er ingen fiskeekspert, men kan 99,99% sikkert garantere deg at det er guppy yngel. Veldig søt liten tass da
Gunnart
Scalare ja, hva med pleco i et så lite akvarie? Utifra fiskene du har er dette mest sansynlig guppy, men den ligner ikke på noen av mine guppy yngle.


Vurderer bygge meg et noe større akvarie på ca 750l - 1000l etter hvert...
Så da blir det nok av plass til plecoen.. kanskje den tilogmed får selskap av en/ei til.. :P
Mazter
Den ligner veldig på guppy yngelen jeg hadde før de ble spist. De var mindre, men utseendet var det samme. Jeg er ingen fiskeekspert, men kan 99,99% sikkert garantere deg at det er guppy yngel. Veldig søt liten tass da :)


Alternativene er vel neon- eller kardinaltetra.. Men ser ikke helt likheten.. Så er nok guppy ja...
Noen som tør å tippe ca alder på dem?
Å er det noen som vet hvor lenge guppyen er gravid før den føder?
Ca alder..

De var relativt mørke i fargen,Yngelen min blir vel straks 2 uker om jeg ikke er helt ute av tellinga her, (noe jeg og de rundt meg relativt ofte erfarer at jeg er) , men mine yngel er lysere enn dine. Jeg har 2 forskjellige "gråfarger", mesteparten er godt mørke mens de andre er så godt som gjennomsiktige. Så, jeg vil anta dine er eldre enn mine.. eller rett og slett bare feitere.

Mona O er flink på Guppy Yngel spør henne

Og Guppy kan være gravid alt fra 30 - 70 dager.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap