Noen som kan hjelpe meg med å identifisere en plante?

Kjøpte denne planten i forrige uke, men de visste ikke navnet på den dessverre. Jeg har prøvd å lete i plantebasen men synes ikke det var så lett å finne den.
Bildet er dessverre ikke av så god kvalitet:P.

Kjempeglad for hjelp
Jeg holder en knapp på at det dreier seg om en hygrophila-art.

Tusen takk for svar
Jeg synes ikke det er så lett å se av bildene, men i såfall må det vel muligens være Hygrophila Corymbosa "augustifolia", eller "aroma"? Denne jeg har,er også rødlig i bladene.
Burde jeg da ha plantet "stråene" et og et, istedet for alle i samme hull sånn som jeg har gjort?
Går nok bra om den står slik samlet også, men det blir bedre plass for røttene om de plantes hver for seg, og det igjen gir bedre vekst.
Tusen takk for svar. Da er det vel best jeg planter de med litt mellomrom
Er det noen som kan fortelle meg hvordan man får avleggere av dem, om de setter rotskudd eller om man skal klippe toppene osv.?
Takknemlig for svar
De danner anlegg for røtter ved hvert bladpar oppover stilken. Hvis du ser etter, vil du se små "øyne" her og der, og med tiden skyter den nok ut noen "luftrøtter" også langsmed disse bladfestene.

Det er bare å klippe av rett under et bladfeste, knipe av det nederste bladparet og så plante stilken i bunnlaget på ny. Den gamle planten vil skyte opp to nye skudd der du klippet den av, og den nye vil vokse seg stor til en selvstendig plante Det er slik man kan formere og spre dem.
Hver ny avlegger bør ha 5-6 blad, helst flere, slik at den greier å drive fotosyntese mens den slår røtter på nytt sted.

PS!
Det nederste bladparet på en avlegger du har klippet av, bør fjernes fordi de ellers bare råtner når de havner under eller nedi sand/grus. Røttene på den nye planten kommer ut der bladfestene til de to bladene er.
Tusen takk for kjempegod forklaring
Dette ser også så langt ut til å være en plante som kanskje får stå i fred for sultne og plantespisende fisk?...
Jeg tror dette er en Hygrophila corymbosa "red" Denne står imidlertid ikke i plantebasen, hvordan legger man den inn?
Tilfeldig bekjentskap
© Øyvind Sandåker
Reklame for plussmedlemskap