"boble" på overleppa

Inaktiv bruker
Han mollyen min har fått en "boble" overleppa. (ser ut som selve leppa har hovnet opp.) Er det noen som vet hva det kan være? Det skal også legges til at jeg har legges til at det har kommet en ny mollyhun i akvariet i dag. Han har vært ganske opptatt av henne så det er mulig at han har fått seg over nesa.
Inaktiv bruker
*bump* (lurer veldig på hva dette er) :P
Det hadde vært lettere å svare om du hadde ett bilde av "bobla", rett å slett siden det kan være mye rart.

Om du ikke har dette, vil det være lettere å svare om du kan beskrive denne.
-Er den annen farge enn resten av fisken\ området rundt fisken?
-Hvor stor er den, og hvor langt stikker den ut fra kroppen?
-Ser den rund og glatt ut, eller mer ruglete?
-Er den forbundet med "neseborene" til fisken?
-Ser den hard ut, eller myk ut?
Inaktiv bruker
Har detsverre ikke kamera i nærheten nå. Prøved med mobilen, men det ble så uklart at man nesten ikke så at det var en fisk engang. Bobla har blitt litt mindre nå. i begynnelsen var den vell 3mm stor. Nå er den vell ca 1-2mm tenker jeg. "bobla" har en glatt overflate. Selve fisken er sort. Fargen på bobla er gjennomsiktig sort (det ser ut som om det er blank veske inni.) "Bobla" er helt ytterst på leppa så jeg tror ikke det er forbundet med neseborene selv om jeg ikke klarer å se dem. Tror bobla er litt hard.

Tror ikke fisken har vondt. Han spiser og svømmer rundt i karet å jager fruene som han alltid har gjort. =)
Spørs om det ikke bare er at han har vært litt for innpåsliten, og derfor fått seg en på tygga
Sånn går det gjerne med gutter som ikke har vett til å ta ett nei for ett nei
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap