Hva slags algespisere burde jeg velge?

Hei.

Har startet opp et 170 liter for noen dager siden. Der skal jeg med tiden ha:
6 Corydoras Adolfoi
6 Corydoras Sterbai
10-12 Kobbertetra
10-12 Rødmunnstetra
4 regnbue Ciklider (1 hann og 3 hunner)
2 par sommerfugl Cicklider

Høres denne sammensetning ok ut?? Noe jeg burde bytte ut ?

Takker for alle innspill og råd.

Til denne sammensetningen av fisk, hva slags algespiser burde jeg velge??

Sender med et bilde slik karet slik det så ut da da jeg startet det opp. Skal få flere planter i slik at det ser lunere ut!!
Jeg ville ha hatt en stim. Anbefaler på det sterkeste rødmunntetra, har de selv. 40stk. Stimer mer eller mindre heletiden
Sammensetningen din ser grei nok ut.

Som algespiser vil jeg foreslå siamesisk algespiser og ancistrus. I og med at du ikke har så mye planter er kanskje ancistrusen å foretrekke.
Slik som espen sier så ville jeg valgt å hatt en stim jeg også, dette tipper jeg også bør gjelde corydorasene, men er ikke helt sikker.
Regnbueciklider (det er Apistogramma du mener her?) og sommerfuglciklider sammen i et såpass lite kar fungerer dårlig. Har prøvd det selv og det anbefales ikke!

To par med sommerfugler gir bare stress i et så lite kar og disse blir lett syke når de stresses. Et par eller en trio med regnbuer er også mer enn nok. Husk at hver enkelt hunn av denne arten krever et revir for seg selv, så med mer enn to hunner så kan det bli trangt om plassen.
Ville altså ikke hatt mer enn et par sommerfugler eller et par, muligens en trio, med regnbueciklider

Som de andre anbefaler jeg bare en type stimfisk. To stimer i et så lite kar blir lett kaotisk.

Har selv holdt coryer med et Apistogramma-par, men vil ikke ha det igjen. Coryene svinser overalt og når ciklidene leker så får de skikkelig bank. Ingen alvorlige skader, men lite ro for pansermallene. Sommerfuglciklider fungerer litt bedre sammen med coryer siden de legger eggene åpent. Da får coryene slappe av under røtter eller annet skjul, og får være i fred så sant de ikke blir for nærgående.
ok. Takker for svar. Da blir det bare en stim, og da tror jeg det blir kobber tetra. Liker dem så godt. Vidre kommer det til å flytte inn 1 par med sommefugl ciklider, en gruppe Corydoras og et par anicistrus.

Får satse på at det blir bra.

Godt at folk som er nybegynnere som meg, kan få hjelp av de mer drevne!!

Takk igjen!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap