Teknisk/; trådlisting & generell oppbyggning av forumet

Synes forumet er fryktelig vanskelig å finne frem på. Vanvittig tungvint å se hva som er nytt siden sist besøk, hva som er lest, og ikke minst; hva som faktisk er i forumet i det hele tatt. Er der vurdert andre løsninger, slik som f.eks PhpBB?
(www.phphbb.com), da dette har et helt annet grafisk brukergrensesnitt som gjør det utrolig mye lettere å ha oversikt over trådene og de forskjellige innleggene....
Akvaforum er special designet for formålet og jeg synes da det er et lett og oversiktlig forum.
Hver morgen klikker jeg på http://akvaforum.no/forum.cfm?action=search som ligger i favoritt links og den tar meg til nye poster siden siste besøk.
Så kan det hende jeg klikker meg på forsiden for og se om det er noen nye spennende akvarier som er oprettet mm.

Synes det er et flott forum og at det er et "som ikke alle andre har".

PhpBB er sikkert fint nok, har arbeidet med det selv, men man har ikke på langt nær de mulighetene som man har her, hvis man ikke da adder 100 add ons, og sikkerheten på PhpBB er ikke akkurat noe å skryte over.
Jeg synes også at forumet er enkelt å finne frem i. Har faktisk ingenting å klage på. Det man har lest er uthevet. Og siste innlegg-knappen er rett til venstre. Iforholdt til andre fora holder jeg meg her.
PhpBB er elendig. Hvis det skulle vært noen alternativ måtte det blitt et skikkelig forumsoftware, og de må man betale for.

Personlig synes jeg dette funker bra, layouten kunne vært litt mer tydelig på en del ting for å bedre oversikten, men ellers funker det veldig bra. Jeg har brukt en hel del forumsoftware selv, og designer lignende løsninger selv, så jeg kjenner igjen bra og dårlig når jeg ser det

Sikker på at du har fått med deg alle funksjonene som faktisk er her da?
Det med å finne ut hva som er nytt siden sist finner man jo ved å klikke på "siste innlegg". Som sagt er uleste poster markert med tykk skrift.

Men jeg skulle også ha sett at det f.eks. var mulig å vise "uleste innlegg". Kan være endel spørsmål som er postet på uheldige tidspunkter og derfor ikke fått svar. Kunne vært ok å gått igjennom uleste både for å se om det er noe en kan svare på, eller om det er interessante tråder man av en eller annen grunn ikke har fått med seg.

Det kunne evt. vært mulig på "siste innlegg" og filtrere bort leste innlegg uten nye poster. Altså, slik at det eneste man får opp her er nye poster, litt slik det er på NA, om jeg ikke husker feil...

Jeg er heller ikke kjempefornøyd med søkefunksjonen her, selv om man kan bruke google-søk, som jeg mener funker mye bedre enn det "innebygde søket" (men kan også være jeg som bruker det feil...). Problemet er at postene ikke sorteres etter relevans såvidt jeg vet, og derfor får man opp hundrevis av treff, noe som gjør søkefunksjonen vanskelig å forholde seg til å få benyttet effektivt. Resultatet er mange "dobbelt-poster".

Forøvrig syntes jeg dette forumet er vesentlig bedre enn mange andre forum jeg har vært innom i min nettkarriere. Behagelig å se på også, noe som ikke skal undervurderes. Ikke altfor jålete og glorete.
Forresten, om flere registrerer seg som Plussmedlem vil de ansvarlige for forumet få større anledning til å utvikle akvaforum.no. Kanskje kan de få noen timer fri fra sin vanlige jobb for å sitte å pusle med AF til og med, det hadde vært noe det!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap