Kampfisk og platy

Kampfisk og Platy går normalt greit sammen etter som jeg har skjønt, men da jeg puttet en kampfisk(han) oppi karet med 4 platy ifra før så spiste han på halene deres. Og når jeg da puttet han oppi det andre karet i stedet så spiste skjørtetetraene på halen og finnene til kampfisken.

Jeg vil gjerne at den skal være i karet sammen med platyene, så er det noen som aner hvorfor den spiste på de? (Den ene platyen mistet masse av halen og begynnte å skjelve og neste dag var den død så nå er det 3 igjen) Den spiste bare på ho-platyene. Bør jeg gjøre et forsøk til? Er det noen som vet hvorfor den spiste på de? Og er kirsebærrekene mine i fare hvis jeg putter kampfisken tilbake?

Håper på svar
Kampfisk anbefales som oftest å holdes for seg selv nettopp av de grunnene du har nevnt nå. Noen kampfisk går det likevel bra å holde med andre fisk, men det er alltid et sjansespill siden de alle har hver sin personlighet. Noen ganger fungerer det og andre ganger ikke. Det er også en fare for at andre fisk kan bli fristet av de lange slørene.
Er redd den også vil forsyne seg av rekene hvis han får tak i dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap