Snegler :s

Det har kommet snegler (veit ikke hvilket slag, men de er ganske små, enda) i akvariet mitt. Vil ikke ha de der, for jeg synes de er ekle :P Det er bare 2 planter og en algaball der enda, men etterhvert skal gullfisken flytte inn. Lurte på om sneglene dør hvis jeg setter i en varmekolbe og skrur på mye varme? (evt senker temperaturen mye der?) Og hvor høyt eller lavt?

Har ikke lyst til å mose snegler ;S Men må man, så må man ;P

(Har prøvd å søke, men kom opp over 2000 forskjellige poster...)
Vil tro det er Sandsnegler eller Pestsnegler du har fått som mest trulig har fulgt med plantene dine.

Får å få bort sneglene kan du skaffe deg sneglespisere som Praktbotia

Denne tråden her inneholder litt om pestsnegler.
Det enkleste er å plukke dem ut, evt mose pest sneglene. Fikk tatt knekken på mine når jeg satte opp et nytt kar i høst.
Sneglene dør ikke hvis du øker temepraturen i karet.
Husk at dette også kan være damsnegler. I så fall er det bare å sende de til meg
De er veldig små enda, de største er ca 6 mm, men skal prøve å ta bilde av dem etterpå ;P Skal prøve¨å ta bilde av den store i det andre akvariet også (plantene var der før). (bare så rart det aldri har blitt fler i det andre akvariet, men kansje noen har fått seg middag:P)

Har desværre ikke mulighet til å skaffe annen fisk der, da dt blir et problem når gullfisken skal flytte inn ;/
Hvordan virker flytende snegledreper?Jeg har sett nettbutikkene har dette,men ikke prøvet det ut selv.
frosken
Hvordan virker flytende snegledreper?Jeg har sett nettbutikkene har dette,men ikke prøvet det ut selv.
Det er gift som dreper sneglene. Ikke rent skjelden, dreper en også i alle fall deler av bakteriefloraen, og en del planer.

Når den da får kombinasjonen av masser av sneglelik, planterester og ett filter som fungerer dårlig, er man ganske ille ute å kjører. Spesielt om en ikke vet om denne "bivirkningen".
Hvis jeg slipper gullfisken oppi der nå (karet har stått en stund, litt over 1 mnd tenker jeg), vil den da spise sneglene?
Eventuelt om jeg moser dem først?
Og hvis den gjør det; bør jeg føre den med flakfor som normalt da å? Eller gi den mindre eller igenting?

(Jeg er dårli til å ta akvarie bilder, så gidder ikke å sette inn skydott-snegle-bilder her :P)
vis sneglene er små spiser gullfisken dem, hadde eplesnegler sammen med gullfiskene helt til jeg så at dem spiste opp eplesnegle babyene. men mine gullfisker er ca 10-15 cm.
Ok^^
Jeg prøver det jeg :P
Veit ikke hvor stor min er jeg, 8-10 cm kansje ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap