Eheim professional 3 2076 electronic

Jeg har et Juwel Rio 300 liter med innvendig filter (1000l/h) og vurderer å anskaffe et utvendig filter som f.eks. filteret i overskriften.

Er det noen som har erfaring med dette?
Etter hva jeg har hørt så er dette et meget godt filter som resten av eheims prof serie. Kan også anbefale Eheim2028 til ditt kar.
Plussmedlem
Jeg er litt skeptisk til slike "elektroniske" filter. Mange "geniale" duppeditter, men veldig kjedelig når slike ting ikke fungerer som det skal. Og erfaringsmessig så er det gjerne elektronikken som svikter lenge før mekanikken.

Hør gjerne på Tom som anbefaler Eheim 2028 Pro II Spesial. Tror det varer lenger
Det er rimeligere, og med større filtervolum. (Med 2028 så følger det med filtermateriale. Bare dette koster jo en del også.)

Men dette er bare min personlige mening Har ikke 2076 selv.
Har kjørt 2078 i snart 1,5 år og har ikke hatt noe kødd med det filteret, det er jo storebroren til 2076.

Men du får mere filtrering for pengene med et 2028 enn et 2076 om du ikke skal ha den variable strøm funksjonen og selv kan se etter om filteret tetter seg.
Filteret du spør om, er relativt nytt på markedet. Når prisen i tilegg er der den er, er det mange som har valgt andre modeller med minst like gode egenskaper til filtrering, så erfaringene rundt modellen er ikke alt for mange

Vet imidlertid at en del har slitt noe med disse, spesielt det å få de til å starte opp 1. gang.
Hvorvidt dette skyldes brukerfeil, produktfeil, eller en kombinasjon, det ønsker jeg ikke å uttale meg om Rett å slett siden jeg ikke vet.

Personlig ville jeg gått for modellen Tom nevner. Mye billigere, og ett mye mer robust filter.
Alle de lettvindte funksjonene som primer, flowmeter (som i mange tilfeller er mer frustrasjon enn nytte), enkel slangekobling\ hurtigkobling, er for de fleste tilstrekkelig.
Jeg trenger i alle fall ikke ett filter som forteller meg det innlysende; det begynner å tettes

Dæsken, Frank kor opphengt vi e i det gode, gamle og velprøvde. Har spurt meg selv omm hva som skal til før jeg kjøper noe annet enn Eheim 2028. Har kommet frem til at det må være den dagen de ikke er mulig å skaffe lengre.
Tusen takk for alle svar!

Jeg skal ta alle med i vurderingen. Jeg ser jo at "proven technology" nok er det beste, men samtidig er man jo litt tekno freak, da... .

Utover dette har jeg oppdaget meget store prisforskjeller på disse filterne (2076). Fra 2700 til 4500 uten filtermaterial! Det ser også ut til at Danmark er ganske billig på akvarieutstyr. Har dere noen erfaring med å kjøpe derfra?
Einar Gulbrandsen
Det ser også ut til at Danmark er ganske billig på akvarieutstyr. Har dere noen erfaring med å kjøpe derfra?
Det er mange som handler derfra, på grunn av nettopp de noe lavere prisene de har på varene.
Tror de fleste er like fornøyde om det er en dansk eller norsk butikk de handler fra

Husk at du ikke skal betale dansk mva, og at du må betale fortolling når pakken kommer til norge. Dette, i tillegg til ofte dyr frakt, gjør til at en del handler blir like dyre som å bestille rett fra en norsk butikk.
unimati har faktisk ganske billigen fraktkostnader. betalte ikke mange kronene for en seio pumpe, 2kg med osi. pluss noe annet småtteri. total pris omgjort i nkr var 1780 300kr i frakt og toll! det er ikke ille. selv hentet pumpe fra danmark frakt og toll kostnader var 800kr sparte ca 1300 totalt på dette!
men det er jo like billig å lage ett lite filterhjørne selv. og bruke bioballer samt blåfillt. kjøp en billig seio sirk pumpe, du får 4000ll/t til 400kr fra danmark. vi har dette i 2 av våre tropheus kar med meget gode resultater! så kommer ikke til og kjøpe meg ei pumpe lenger! det fineste med slikt hjørne er at det koster lite og du bestemmer selv filter volum og hvor stor gjenomstrømning du vil ha! våre hjørner står i 375 liter bruker vel ca 30liter til filter
bilder ser dere her! det nederste filteret har inngang langs hele siden inn mot glasset ser dere, med blå filt og bioballer bak der. så har dere det oppe det har ett overrenne hull samt masse masse hull i platen nede og opp. dette er nå modifisert litt med 2 litt større hull lengre ned mot bunn dette er ikke vist på bilde. med baller og blåfilt!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap