Foring av corydoras

Har en liten stim med habrosuser som jeg er litt bekymra for om får nok for. Jeg har forsøkt å legge inn malletablettene etter at lyset er slukket, prøver å snike den inn under røttene der de gjerne har skulestedet sitt - men uansett hva jeg gjør har jeg to grådige sommerfugl ciklider som sniker seg inn over alt til alle døgnets tider for å få tak i disse malletablettene - for noen usannsynlige matvrak.

Noen som har noen gode foringstips for å la dem få ha litt for for seg selv?
Grøntfortabletter til corydoras er ikke noe sjakktrekk, da disse er kjøttetere. Du kan gjerne gi dem tabletter, men som feks,
Bruker tetra tabimin - den skal være spesielt for bunnfisk og har bilde av corydoras på utsiden? Inneholder både grønt og fisk/bløtdyr/skaldyr. Tror det er riktig for, men hvordan tilsikre at det når frem til den rette fisken og ikke nafses opp av grådige sommerfugl ciklider
Da skal jeg trekke mitt forrige svar:P hehe.

Hvis du venter til det er helt mørkt, altså ikke noe lys i rommet. så kan det hende det hjelper.
Bruker selv JBL novotabs eller hva de heter. Bolivianerne elsker dem så jeg deler dem opp i 4 små biter, så har jeg oppi 6 biter hvor bolivianerne får hversin å suge på og en er til overs til ottoer, tetraer osv. Når jeg hadde coryer så hadde jeg oppi 8 biter (dvs. 2 tabletter delt i 4 biter hver), så da var alle coryene flokka rundt disse. Coryene vil jo også få i seg en del av det som faller av de bolivianerne spiserpå etterpå, ettersom de støvsuger bunn
Nope, de sommerfuglene er der alltid. Sent kveld og tidlig morgen......Ligger sidelengs under røtter og sniker seg inn de minste steder etter de tablettene - makan til fisk. Prøvd å gi samtidig med at de får sin mat, men da tar de tablettene som dessert Men, men..... det ser nå ut som om barsosusene klarer seg i alle fall.
Takk, det var et godt forslag - da blir det deling av tabletter heretter
barsosuser = habrosuser hehe... MÅ ikke se TV og skrive samtidig
Rådet har hjulpet godt, deler hver pille i 4 nå og sprer rundt i akvariet. 3 av dem litt utilgjengelig så sommerfulgene konsentrerer seg om den som ligger i fronten og lett tilgjengelig. Mye mer fart på habrosusene nå, de er sikkert tryggere på de andre fiskene, har vokst litt og jeg har fjerna bladene så nå er de masse fremme - piler rundt i stort tempo. Er faktisk både høyt og lavt i akvariet nå. Tydelig at de trives
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap