- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Litt av silikonen har falt av
Litt av silikonen har falt av
Jeg fikk et akvarium av en jente fordi hun ikke hadde plass til det lengre, og fordi litt av silikonen har falt av. Karet lekker ikke enda.
Det er altså 2 cm som har løsnet, og virker som det kun er halve silikonen, om dere skjønner. Det er altså silikon igjen, så jeg kan ikke se glasset der silikonen har falt av, kun silikon.
Det går ikke an å dra av mer.
Jeg har kjøpt ny akvariesilikon, og lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Må jeg fjerne alle rester av silikonen selv om det ikke lekker? eller holder det om jeg legger en tykk kant oppå? Skal jeg ta hele siden, eller kun på det lille stedet?
Det er altså 2 cm som har løsnet, og virker som det kun er halve silikonen, om dere skjønner. Det er altså silikon igjen, så jeg kan ikke se glasset der silikonen har falt av, kun silikon.
Det går ikke an å dra av mer.
Jeg har kjøpt ny akvariesilikon, og lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Må jeg fjerne alle rester av silikonen selv om det ikke lekker? eller holder det om jeg legger en tykk kant oppå? Skal jeg ta hele siden, eller kun på det lille stedet?
Postet 08.02.08 kl 20:03
Inaktiv bruker
Jeg tror nok jeg hadde tatt hele siden for sikkerhets skyld...ta det skikkelig første gangen, og slippe å gjøre det igjen (+ at jeg hadde nok lagt våken og bekymra meg viss ikke) Selve gjennomførelsen vet jeg ikke så mye om, for jeg har ikke gjort det selv enda. Men vet jeg har sett endel om emnet her, så det er nok bare å søke på forumet
Postet 08.02.08 kl 22:26
Hvor er skaden på fuga? Langs toppen av karet, eller ved bunnen?
Det er mye mer kritisk om skaden er langt nede, dels på grunn av større vanntrykk, dels på grunn av mer søl om det skulle vise seg at skaden blir større.
Du kan velge å rense "såret" godt, og legge i ny silicon, eller å fjerne det meste av fugen, for så å legge nytt.
Ofte er det en vurderingssak, der en ser på den gamle fugen, om denne sitter godt, og om ny silocon hefter godt nok eller ikke.
Siden du har karet litt nærmere enn de fleste av oss, er det lettere at du selv tar denne vurderingen
Det er mye mer kritisk om skaden er langt nede, dels på grunn av større vanntrykk, dels på grunn av mer søl om det skulle vise seg at skaden blir større.
Du kan velge å rense "såret" godt, og legge i ny silicon, eller å fjerne det meste av fugen, for så å legge nytt.
Ofte er det en vurderingssak, der en ser på den gamle fugen, om denne sitter godt, og om ny silocon hefter godt nok eller ikke.
Siden du har karet litt nærmere enn de fleste av oss, er det lettere at du selv tar denne vurderingen
Postet 09.02.08 kl 14:02
Postet 09.02.08 kl 16:00
Postet 09.02.08 kl 17:18
Postet 09.02.08 kl 17:26
Postet 09.02.08 kl 17:29
Postet 09.02.08 kl 17:43