Knipe av røtter/plantevekst (side 2)

Jeg har tent på ideen allerede, ser at 2x39 koster 2-300 kroner mindre hos webzoo. Jeg har sendt mail at de holder ann den bestillingen jeg allerede har inne hos dem. Tropefisk har jo ikke settet på lager heller.

Nattlyset venter jeg litt med, må komme på neste lønning

Vil det bli plass til reflektorer med denne løsningen? Må jo ha reflektorer...
og Aquamanias selger 2x39 for 975... hmm

1695 kroner slipper jeg unna med hvis jeg bestiller hos AquaManias.

2x39 Acardia T5 975
Life Glo 235
Powerglo 225
Reflektorx2 190
klips metall 29

sitter klar med å trykke på send bestillingsknappen
Reflektore er det god plass til, spesielt siden vi snakker om å fjerne det eksisterende lys-opplegget (78W T5 + 50W T8 = jæ... mye lys).

Ang festing av holderne;
Jeg tror det beste ville være å rett å slett bruke en tynn stav mellom de to holderne, ala det en ser på ulike innsatser. F.eks en vanlig lektre vil fungere knallfint, om en sørger for at denne ikke trekker fukt (eks smørre på silicon, eller epoxy). Dette stjeler fint lite plass. 2 rør med refflektore og denne lista, vil ta ca 18cm av de totalt ca 40.
Jeg ville i bunnen av planken, eller hva som brukes, lagt en bit nylon som gjør at denne både glir lettere, og er mer stabil (mot kanten inni toppen av karet). Kjeitete forklart, lettere om vi møtes\ snakkes på telefon (ikke i dag, er bare en snartur hjemmom, og kan jo ikke la AF være AF).

Selv hadde jeg nok bestilt fra aquamanias, siden han likevel har de beste rørene.

Om du faktisk vil teste ut T5 i karet før du bruker penger på dette, har jeg ett sett for 1*39W liggende i skuffa, og rør så det monner.
Kan jo være at du vil syntes at det blir esktremt mye lys med 78W T5 (tilsvarer jo ca 115W vanlig T8-lys, eller 0,64W pr liter vann).
Er kun ett tilbud, det er jo du som må ta turen til storbyen en dag\ kveld ekstra
Men for alt jeg vet, har du allerede bælja bestillingsknappen inn så det monner :p
Jeg har faktisk ikke trykket send bestilling, men det var så vidt.

Fikk en følelse at jeg skulle holde litt tilbake, og det var bra jeg gjorde. Må nok planlegge dette litt mere, orker ikke å bruke penger på noe som ikke blir optimalt, eller overkill.

At det skulle bli for mye lys hadde jeg ikke i tankene. Hjernen min har stoppet, tror jeg må tygge på dette over ei god natts søvn, bruker som regel å hjelpe på.
Greide ikke å holde tilbake lengre, bestilling send... Din feil Frank
Fra dette

[External Image]

Til dette på 1 måned.

[External Image]

Første jeg måtte gjøre når jeg kom hjem fra jobb var å luke unna 1 isboks, hardstappet med flyteplanter, de lå bare i en stor urørlig ball.
Så måtte jeg luke unna enda en isboks med overskuddsplanter, det var en jungel.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend Klakegg
Reklame for plussmedlemskap