Lystopp juwel med litt trøbbel, tips?

Har et Trigon 190 med standard armatur. Lyset var "gåent" så jeg tok ut lysrørene, skiftet det ene og satt de inn igjen. Det lyser til jeg slår av lyset, da er det ikke lett å f det til å tenne igjen. Om lysrørene tas ut og på plass et par ganger kommer lyset igjen. Tenker med en gang på drosselen, er det noen som vet hvor man finner den i dette armaturet?
Jeg har et Juwel Rio og vet ikke om armaturet er likt på Trigon, men jeg vil anta det. Kan jo si at jeg måtte skifte ut hele armaturet da det visstnok var en svakhet i de gamle T8 armaturene til Juwel. Dyrebutikken gjorde dette gratis og jeg fikk et T5 tilbake, og jeg hadde ikke kjøpt akvariet der engang Leverte det først inn til en elektriker, han tenkte også på drosselen ,men fortalte meg at i stedet for å bruke skruer har Juwel smeltet sammen plastboksen, du kommer ikke inn uten å ødelegge det.
Men som sagt så vet jeg ikke om armaturet er likt.
Drosselen\ forkoblingen på disse armaturene har skapt mye irritasjon\ plager den senere tiden. Virker som det er (for) kort mellom hvert armatur som har kort levetid.

Elektronikken er gjemt inni selve lista på toppen, som igjen er sveisa sammen.
Å åpne dette opp, ødelegger gjerne mer enn det gagner....
Et lite tips, bare: Sjekk også lysbryteren!

På mitt rekord 110 var det dårlig kontakt inne i bryteren som gjorde at lyset nektet å komme på av og til - det var hårfine bevegelser som bragte den ut av kontakt. Jeg skiftet lysrør og styrte fælt før bryteren plutselig begynte å fuske rent fysisk - DA gikk det plutselig et lys (!) opp for meg!
A9taL
Jeg har et Juwel Rio og vet ikke om armaturet er likt på Trigon, men jeg vil anta det. Kan jo si at jeg måtte skifte ut hele armaturet da det visstnok var en svakhet i de gamle T8 armaturene til Juwel. Dyrebutikken gjorde dette gratis og jeg fikk et T5 tilbake, og jeg hadde ikke kjøpt akvariet der engang:) Leverte det først inn til en elektriker, han tenkte også på drosselen ,men fortalte meg at i stedet for å bruke skruer har Juwel smeltet sammen plastboksen, du kommer ikke inn uten å ødelegge det. Men som sagt så vet jeg ikke om armaturet er likt.


Hvilken butikk var det? Min topp til Juwel Rio 180 røyk akkurat. Og jeg lette her inne et svar på hvordan jeg skulle komme til forkoblingen, noe jeg åpenbart ikke gjør

Mitt kar er 2 år gammelt og kunne tenke meg å prøve den varianten jeg også hvis det er mulig. Det er vel Juwel som betaler gildet tenker jeg.
*bump*

Noen som vet hvilken butikk som har så god service?
Jeg hadde også det samme problemet i desember da jeg kjøpte et rio 125 akvarium. Da jeg slo på lyset, holdt det en time eller to, og så ble det svart. Da var det bare å snu litt på lysrøra og så begynte det å lyse igjen. Veldig irriterende! Så jeg gikk til de jeg kjøpte det hos og de skaffet meg ett nytt armatur med nye rør. Og dette funker perfekt! Husk at det er garanti på Juwel sine ting, så det er vel egentlig bare å gå til en Juwel forhandler, så fikser de det for deg!

Dyrego på Manglerud gir den beste servicen jeg noen gang har opplevd! Anbefaler de på det sterkeste!
Cyberbob66
*bump* Noen som vet hvilken butikk som har så god service?

I henhold til Lov om forbrukerkjøp, skal en ved reklamasjon primært sett forholde seg til den som har solgt varen, evt tidligere salgsledd (pordusent\ importør).
Det er meget skjelden at en kan ta med seg en vare kjøpt hos f.eks Webzoo og reklamere hos Tropehagen - eller motsatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap