Hjelp til identifikasjon av gul malawi

Legger ut to bilder av en knall gul malawi jeg kjøpte for noen måneder siden. Den ble solgt meg som ungfisk fra en dyrebutikk, og skulle være en Golden hun. Men nå tviler jeg..... Golden hannen min vil ikke ha noe med den å gjøre, og den er helt fri for sort på ryggfinne. Kan være en krysning mellom hvit og gul Labidochromis Caeruleus, men har sett det før og da blir det noe sort på ryggfinnen som regel. Noen som kan hjelpe - er det noe annet?
Hm.....funket ikke. Prøver igjen

har 3 golden selv 2 frøkner å en herre mann men dei også vil ikkje ha så mye med hverandre å gjøre heller... det ligner jo på en golden da uten det svarte. men er nybegynner eg så ikke ta det eg sier for god fisk
Synes hodeformen er feil til å være en golden.
Ligner mer på metriaclima,men det kan jo være att bildene lyger litt.

Mitt tips kan være en Metriaclima barlowi.

Alex
Eller en Metriaclima lombardoi? Finnes ihvertfall helt gule utgaver av den.
Ja....kan være en Barlowi, men min har ikke så markerte, blå finner. Men enig i at hodeformen passer bedre
Tror ikke det er en Lombardoi siden den var knall gul som ungfisk også. Disse er vel blå som yngel?
Prøver igjen...
Blåser liv i denne gamle tråden min.... Har fortsatt denne flotte, knall gule Malawien, og det irriterer meg at jeg ikke er sikker på hva det er. Har ikke helt slått meg til ro med at det er en M. Barlowi, men kan godt være det. Den er vel ikke så vanlig i handelen så vidt jeg har sett, så tviler litt på at jeg har dumpet borti en slik. Noen som har flere/andre forslag?
hej Anita

Har du något nytt foto på den.

Gärna från sidan

mvh Kjell
Da har jeg prøvd å ta noen nye bilder. Min "bedre halvdel" har tatt med grom-kameraet på fjelltur, så jeg er avspist med det gamle Canon Compact kameraet. Så bildene er ikke helt topp, men fint om du/dere klarer å hjelpe meg videre ut fra disse

PS. Tror forresten bestemt at dette er en han av arten - han oppfører seg ihvertfall sånn
hejsan

Får nog hålla med Alenate att det ser ut som Metriaclima barlowi

se på dessa linkar

mvh Kjell som tycker du har en vacker fisk!
Mange takk, Kjell! Da konkluderer vi med det Et søk i fiskebasen her på forumet gir kun Pseudotropheus Barlowi, ikke Metriaclima Barlowi. Er ingen bilder og minimalt med info lagt inn. Antar dette er samme fisken utifra linken under.

Tre navn på samme fisk kan jo forvirre en stakkar

Kanskje jeg skal legge inn bilder og skrive litt mer om denne flotte karen i basen. Skulle gjerne hatt noen damer til ham også, men det kan tydeligvis bli vanskelig!
Skjønner ikke helt hvordan denne karen hadde forvillet seg inn i en forsendelse med Golden til en dyrebutikk i nærheten her. Men den kom i samme sending - så det selv da de pakket opp Må høre hvor de bestiller fra....
ja man kan bli yr för mindre ...namn ja titta på denna linken..

Skulle gärna vilja ha sådana själv

mvh Kjell
Jeg skal starte "jakten"....! Lover å si ifra til deg hvis jeg skulle klare å spore den opp Er helt enig - det er en flott fisk, - derfor jeg ikke har kvittet meg med den selv om jeg ikke var sikker på hva det var.

Siden du er svensk..... kjenner du til Nols Ciklidhobby i Sverige? Har aldri vært der, men har veldig lyst til å ta en tur. De har mye spennende malawi og endel mer sjeldne arter. Men Barlowi står ikke på listen deres nå ihvertfall
hehehe ursäkta om jag skrattar det är där jag har köpt mycket av min fisk.

Skall försöka få tag i denna jag oxå
Skall skicka kent på nol mail och fråga.

Bor i Fredrikstad och här har vi numera 2 ställen i distriktet som man kan få bra hjälp när man önskar Malawiciklider.

Vi har Rikard i Østfold hallen och Tam i Dikevein där Tom jobbar båda är mycket kunniga på¨Malawiciklider .

mvh Kjell
He, he..... hadde vel en mistanke om det, ja Da blir det spennende å se hva svaret blir!
Ja det skall det bli !
mailen är skickad !

Du får skicka in bilden till fiskbasen för det är nog inte något tvivel om att det är den.Jag har letat som en galning på nätet och i mina böcker .

Mvh Kjell
så kom svaret...

start citat

Hej Kjell!

Jag har några få f1, kan kanske skaffa fler, jag skall även till Aquarium Malawi om någon vecka ifall du vill ha VF. Hör gärna av dig igen.

Mvh Kent Ciklidhobby

så de finns där

mvh Kjell
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne
Reklame for plussmedlemskap