Juwel og filtrering?

Inaktiv bruker
Har blitt en lykkelig eier av ett Juwel Vision 260l som jeg kjøpte i går for utrolige Kr 3500.- helt nytt.
Men så var det Juwelpumper å filtrering da! Tenkte å bare bruke en liten bit blåsvamp og fylle resten med ehfisubstrat + litt filtervatt på toppen, og i tillegg ta i bruk min Am-Top 3336.
Vil tro att jeg nå er godt dekket opp med tanke på filtrering, både biologisk og mekanisk, eller?

Mvh

X-ray
Jeg hadde selv (i den grad jeg da var villig til å bruke noen som helst av filtrene) satt opp det utvendige med skikkelig filtermasse, og brukt det innvendige med standard oppsett.
Dette bør dekke behovet for filtrering på en tilfredsstillende måte, med normal belastning.

Grunnen til at jeg ikke ville brukt det interne filtersystemet til annet enn svamp, er todelt. For det første, er det vanskelig å få til ett system, som er brukervennlig. Filtermassen skal kanskje ut igjen, for rens.
I tillegg er den originale pumpa såpass svak av seg, at den trolig vil slite stygt med å trekke vann gjennom systemet.
Inaktiv bruker
Ok, trodde det ville bli mindre belastning på Juwelpumpa med ehfisubstrat, men da tok jeg feil. Am-topèn har ordentligoppsett. Blir til å kjøpe meg ett diger Eheimfilter når jeg har litt mere kroner.

Ett side spørsmål til deg Frank! Du sier normalbelastet akvarie, har nå planer om flere fisk da jeg har fått større tank. Hva sier du til dette i tillegg til det jeg har fra i 200literen som skal selges: 12-Neontetre, 4små Corydoras, 2-sommerfuglciklider, 1 Perlegurami, 1-2 kuliål?

Tror ikke det skal bli for mange da jeg har godt om plass til dem jeg har i dag i 200literen, men er fersk i dette gamet, så man veit aldrig.

Mvh

x-ray
Mengden fisk du nevner, vil ikke belaste karet så glassene buler & filteret uler. Ikke med mindre du da har planer om tvangsfôring 10 ganger i døgnet

Personlig syntes jeg at antallet kuhlii-er, antallet neon-tetraer og antallet coryer med fordel kan økes. Alle disse er arter som ikke forakter å ha litt selskap, og det er jo fremdeles en god del plass i karet.
Inaktiv bruker
Takker for raskt svar
Men har da sett på det jeg har fra før?

Mvh

x-ray
Inaktiv bruker
x-ray
Takker for raskt svar :-) Men har du da sett på det jeg har fra før? Mvh x-ray
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap