Oppdeling av sverdplante
Postet 11.02.08 kl 14:10
Postet 11.02.08 kl 14:24
Ok, det var jeg ikke klar over, skal ikke plante den så dypt etter delingen.
Jeg sier det igjen, du kjøper en ting, og får noe annet. Ja ja... Er ikke lei meg for denne uansett.
"Microsorum pteropus is a water fern which should be grown on a root or stone, attached with fishing line until it has gained a hold. If it is planted in the bottom, do not cover the rhizome because it will rot."
Helt perfekt til mine nye planer med andre ord
"Easy to propagate by splitting the horizontal rhizome."
Hva betyr dette?
"The black spots under the leaves are sporangia (reproductive organs), not signs of disease as many believe."
Og dette har jeg irritert meg over i ukesvis.
Jeg sier det igjen, du kjøper en ting, og får noe annet. Ja ja... Er ikke lei meg for denne uansett.
"Microsorum pteropus is a water fern which should be grown on a root or stone, attached with fishing line until it has gained a hold. If it is planted in the bottom, do not cover the rhizome because it will rot."
Helt perfekt til mine nye planer med andre ord
"Easy to propagate by splitting the horizontal rhizome."
Hva betyr dette?
"The black spots under the leaves are sporangia (reproductive organs), not signs of disease as many believe."
Og dette har jeg irritert meg over i ukesvis.
Postet 11.02.08 kl 14:39
Endret: 11.02.08 kl 14:44
Postet 11.02.08 kl 14:48
Postet 11.02.08 kl 14:56
Postet 12.02.08 kl 09:54
Postet 12.02.08 kl 10:00
Postet 12.02.08 kl 10:37
Postet 12.02.08 kl 10:51
Postet 12.02.08 kl 10:53
Postet 12.02.08 kl 11:19
Postet 12.02.08 kl 11:22
Postet 12.02.08 kl 11:48
Om du ønsker deg flere små avleggere av denne, så skal du ta et av de eldste (og styggeste) bladene, og klippe det av.
La dette bladet flyte rundt i overflaten. Etter noe tid, vil bladet sette små avleggerplanter, komplette med røtter og blader.
Dette bladet vil ikke råtne og forurense mens det flyter rundt.
Det kan godt komme små planter på planteblader som sitter fast på planten også, men du vil se at slike blader ofte er skadet i stengelen.
La dette bladet flyte rundt i overflaten. Etter noe tid, vil bladet sette små avleggerplanter, komplette med røtter og blader.
Dette bladet vil ikke råtne og forurense mens det flyter rundt.
Det kan godt komme små planter på planteblader som sitter fast på planten også, men du vil se at slike blader ofte er skadet i stengelen.
Postet 12.02.08 kl 22:07
Rose UOm du ønsker deg flere små avleggere av denne, så skal du ta et av de eldste (og styggeste) bladene, og klippe det av. La dette bladet flyte rundt i overflaten. Etter noe tid, vil bladet sette små avleggerplanter, komplette med røtter og blader. Dette bladet vil ikke råtne og forurense mens det flyter rundt. Det kan godt komme små planter på planteblader som sitter fast på planten også, men du vil se at slike blader ofte er skadet i stengelen.
Tenk at jeg kastet ett slikt blad som jeg klippte av, var 4 små avleggere på det. Men det var før jeg visste bedre...
Har 2 blad flytene rundt i 85 literen nå.
Postet 13.02.08 kl 09:30
Endret: 13.02.08 kl 09:30