For lite "lokk" på eplesnegle

Den ene eplesneglen min har ikke lokk som dekker hele åpningen. Hva skal jeg gjøre?
Vet ikke hvorfor de eser ut,men det har mine gjort fra tid til annen også.
La den være i karet,og hold den under oppsikt.Tenker da på at snegler dør fra tid til annen(ikke sikkert denne gjør det),men det forpester vannet endel hvis de blir liggende
RunarH
Den ene eplesneglen min har ikke lokk som dekker hele åpningen. Hva skal jeg gjøre?
Har den hatt dette lille lokket lenge? Den ser jo ganske stor ut. Så lenge du ikke har fisk som er ute etter den så tror jeg det skal gå bra. Det går jo ikke an å bare lime på nytt heller. Så lenge den ikke lider men ser ut til å ha det bra så tror jeg ikke det er noe å gjøre med.
Inaktiv bruker
Synes det ser ut som selve skallet til sneglen ikke er 100 % heller. Kanskje har den gått i "feil" vann i lengre tid? De trenger kalsium for å bygge opp et sterkt skall og det trenger sikkert dette "lokket" også for å vokse i takt med sneglen.
Jeg tok oppi to eggeskall som den drev å gikk inni i dag for jeg tenkte at det var lite kalsium.
La sneglene dine få spinat...det slår an og hjelper dem med å bygge skall.

Som du ser har ikke de gule sneglene mine hatt riktig kost hos dyrebutikken, derfor er en del av skallet skadet.
Yes...i begynnelsen fikk de det. Men nå har jeg laget en mix med reker og spinat som er kjørt en god stund i mixeren før jeg blandet det med gelatin (så slipper jeg så mye søl) før jeg fryser det ned.

Spinat er en skikkelig slager hos både sneglene og fiskene.
Ok. Har hørt at hvitløk får de til å leke (fiskene), er det sant?
Nina Weiseth
La sneglene dine få spinat...det slår an og hjelper dem med å bygge skall.

Kan jeg bruke sånne i fryste poser eller må det være fersk?
Regner med at du kan bruke hva som helst..Jeg kjøpte fersk spinat, men det var jo ganske mye og det er jo litt begrenset hvor mye de små sneglene spiser, så jeg fryste det. Da beholder man vitaminene og du kan tine akkurat så mye du vil.
Ok... Får se hva jeg får tak i...
Novo prawn og novo crabs er også mat som styrker skallet. Hadde ikke klart meg uten disse. Sneglene liker det veldig godt. Novo prawn holder seg i vannet i 24 timer uten å forurense det., så innen den tid er alt spist opp. Jeg bruker mye av det i gangen nettopp pga av det. Jeg har veldig mange snegler også, men har aldri fått problemer med vannet. Anbefales på det sterkeste.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap