Forslag til nye lysrør

Jeg har ikke skiftet lysrør i mitt 160-liters MP Eheimkar siden jeg kjøpte det, og innser vel nå at det absolutt er på tide (kjøpt inn for 1,5 år siden).
Hva slags lys anbefales egentlig? Dette karet er "sør amerika-karet" mitt, og inneholder mye planter og lite fisk. Vil et life-gloII i kombinasjon med et floral-glo kunen fungere?
Karet er 100 cm langt, noen som har peiling på hvor lange lysrørene da må være/antall W?

Må bare innse at jeg er rimelig dårlig på dette med lys, og nok helt klart burde satt meg skikkelig inn i dette...men... ehh.. latskapen lenge leve, så spør andre om råd først

Hvor er det billigst/sikrest å handle lysrør? Vet at det i alle fall ikke er på min lokale dyrebutikk...
Life-gloII og flora-glo går fint sammen. Selv har jeg litt mer sansen for Life-gloII og Sun-glo, rett å slett siden jeg aldri har likt fargene planterørene gir.
Men så er jeg sær som en sokk også, når det gjelder enkelte ting

Jeg er ikke helt sikker på hvilke rør som er i armaturet ditt, men vil anta at det er snakk om 30W. Dette finner du selv ut av, om du måler lengden på rørene (ca 92cm)

Rørene til hagen (-glo) kan leveres i blandt annet tropehagenbutikker. Bestilling via nett er også helt greit, har tilgode å få knuste rør hjem.
Både Tropefisk og aquamanias har gode priser på rørene, og pakker både raskt og skikkelig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap