Levendeføder i 100 liter

Skal nok selge scalarene snart siden jeg ikke har plass til de. Da tenker jeg å sette inn en del levendefødere. Skal kanskje få en gruppe vf guppy fra Bolivia som jeg tenker å ha. Er det noen andre levendefødere som kan gå sammen med de uten at de blander seg eller skader hverandre?
Platy Finnes mange fler du kan ha med guppy Et annet eksempel er molly.
F.eks. Platy, Molly, sverddrager osv.. Ser at jeg har skrevet feil i overskriften. Noen moderatorer som vil fikse?:P
hehe selv synes jeg guppy, molly platty ol. er kjederlige hvis du skal starte ett kar for levendefødere, finnes så mange andre levendefødere å stappe i en 100 liter, men hvis det er første gang du skal prøve deg med levendefødere, så er det en fin start
selv driver jeg endel med Kaudi og Dvergtannkarper
Kaudi og dvergtannkarper skal ha kaldt vann og dvergtannkarper bør ha et lite artsakvarium, skal ha noen sånne i et lite kar når det er godt innkjørt. Guppyene er viltfanget fra Bolivia av en jeg kjenner, jeg skulle få noen av hann, så jeg vil ha noe som passer med de.
Det finnes masse fine levendefødere som passer sammen med Boliviaguppyene dine i en 100-liter. Så lenge de ikke er for store i forhold til guppyene, vil yngelen også ha en sjanse til å vokse opp i karet med foreldrene.

En del levendefødere kan, til tross for størrelsen være ganske hissige, så jeg ville ungått disse.

Kan varmt anbefale girardinus falcatus -en veldig snill levendeføder som ikke jager eller napper finner, -har den sammen med Boiliviaguppy as we speak

X.clemenciae er også en levendeføder som ikke blir så fryktelig stor, og hannen er nydelig!

Ellers kan du fint ha H.fomosa sammen med guppyene, det er ingenting som tilsier at disse ikke kan gå sammen med annen fisk så lenge denne er fredelig. -Og en liten ting til, skal du ha formosaene i et artsakvarium er det ingenting som tilsier at det bør være lite (du skrev:dvergtannkarper bør ha et LITE artsakvarium) -de trives utmerket godt i et stort akvarium også

Har hatt en godt del forskjellige levendefødere, og de jeg har nevnt her er blant favorittene mine, men H.formosa er nr.1!
Jeg hadde tenkt å ha kirsebærreker og dvergtannkarper i et lite kar, men jeg kan jo heller ha dvertannkarper og guppy i det andre så har jeg bare reker i det lille.
RunarH
Kaudi og dvergtannkarper skal ha kaldt vann og dvergtannkarper bør ha et lite artsakvarium, skal ha noen sånne i et lite kar når det er godt innkjørt. Guppyene er viltfanget fra Bolivia av en jeg kjenner, jeg skulle få noen av hann, så jeg vil ha noe som passer med de.


spørs hva du mener med kaldt vann, er bare glad jeg slipper å kjøpe varmekolber til alle mine kar

hvorfor må dvergtannkarpene gå i artskar? passer utmerket samme for eksempel kaudi, begge to er fredlige, og ingen tar yngel. dvergtannkarpene er litt morsomere da
Jeg kan ikke ha f.eks. kaudi sammen med fisker som skal ha temperaturer på ca 25 grader...
nei, det er sant, men da er det jo bare å fylle på med fisk som liker kaldere vann, med mindre dette er ett gamelt kar, med fisk allerede..
Jeg har allerede fisk i det
RunarH
Jeg hadde tenkt å ha kirsebærreker og dvergtannkarper i et lite kar, men jeg kan jo heller ha dvertannkarper og guppy i det andre så har jeg bare reker i det lille.


Så på profilen din at du hadde tenkt å ha dvergtannkarpene i en 13 liter. Synes dette er fryktelig lite, selv for så små fisk, så om du har muligheten ville jeg absolutt heller hatt disse i 100-literen, ja!

0jeg har ikke sett på noen profil eller noe, men er helt enig i att 13 liter ikke funker til å ha fisk i, iallefall ikke annet en yngel i en kort periode.
Da blir det nok min L206, ancistrus yngel, villguppy fra Bolivia, dvergtannkarper, eplesnegler og en gruppe pansermaller. Kanskje panda?
Høres ut som en god ide! Pandaer liker jo litt kjøligere vann enn mange andre coryer, så de passer fint med levendefødere. Du kan jo til og med ha reker oppi her også?
Ikke med guppyer. Kan jo ha indisk kloreke, men da blir hele poenget med sør-amerikanske planter og fisker borte. Dvergtannkarpene er så nærmt at det går greit.
Er du redd de skal bli spist? Hvis karet er greit beplantet er jeg sikker på du kan ha de med guppyer også. Jeg har bla. neocardinia sp. oppi her : Går helt fint det, og de blir stadig flere. Kanskje ikke like raskt som om de hadde bodd alene, men raskt nok

På bildet ser du en av de.

Men halve poenget er å ha sør-amerika. Er det du som har fått guppyene fra Ørjan? Jeg kunne få de, men jeg drøyde litt for lenge:P Har du bilde av de?
Ååå, var litt treg i oppfattelsen der, jeg ...
RunarH
Er det du som har fått guppyene fra Ørjan? Jeg kunne få de, men jeg drøyde litt for lenge:P Har du bilde av de?
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne Dahl Aspevik
Reklame for plussmedlemskap