Mysterie sneglen min har lagt egg klase

hva skal jeg gjøre? første gangen dette skjedde lot jeg den bare henge men den blei helt hard å innskrumpet. hvordam skal jeg gå frem får å få klekket dem???
Har du dekkglass? Hvis du har det eller heldekkende lysarmatur vil det nok blir nok luftfuktighet til at de klekkes. Det tar ganske lang tid før de klekkes i forhold til mange fisker.
kosologen
hva skal jeg gjøre? første gangen dette skjedde lot jeg den bare henge men den blei helt hard å innskrumpet. hvordam skal jeg gå frem får å få klekket dem???
Du må bare la de henge hvis de henger der det er nok fuktighet. Henger de i nærheten av lysarmaturet så anbefaler jeg å ta den ned og legge den på en isoporplate eller svamp. Klekketiden varierer av temperatur og fuktighet. Jeg hadde en klase som klekket etter 12 dager. Så alt i fra 14dager til 2 mnd kan det ta. Noen klekker ikke i det hele tatt. Det lukter ikke spesielt godt av en eggklase som ikke er befruktet etter en stund. Er den befruktet så vil du se små mørke prikker inni eggene etter en stund og mot slutten blir klasen helt hvit og nesten klapper sammen. Da vil det krype ut masse søte små eplesnegler. Så lykke til med klekkingen.
oki, tusen takk for svar, men er det vanlig at den blir helt hard eller skal den være myk????
kosologen
oki, tusen takk for svar, men er det vanlig at den blir helt hard eller skal den være myk????
Den blir helt hard ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap