Rinas foto og fiske blogg (side 2)

Nå er det en stund siden jeg har vært her på AF Ciklidene yngler snart vil jeg tro, egg røret på hunnen har kommet fram Så snart blir det nytt akvarie i hus, 50 liter :P
Hei Igjen!
Nå har det nye sommerfugl ciklidene lagt egg! Jippi..
Gleder meg veldig nå til 50 literen kommer. Jeg aner ikke hva jeg skal ha oppi der enda. Blir vel oppfôrings kar for små tassene. Så lurte jeg på å skaffe meg noen reker og kanskje en aquabox. Jeg har tenkt til å fylle opp med litt flere planter i 60 literen, meen det var penger da. Så denne gangen skal jeg forsikre meg om at det er vann planter som jeg kjøper, brent meg på det før. Brukte mye penger på planter som ikke likte seg under vann. Æsj blir nesten sur når jeg tenker på det :P
Uansett her kommer det bilder

Titta buuu, hvordan går det, må jo oppgradere bilder av sekskanten og må legge ut bilder av 50 litern. De andre må jo få se hvor flott det har blitt nå
Ble det noe egg???
Kaaanskje paa tide med et lite innlegg!
Fortiden er det toert her hos meg, men jeg har naa flyttet inn i et stoerre hus og har hunnet et perfekt sted aa ha mitt akvarium!

Jupp til hoesten, da jeg kanskje har litt mer penger i lomma blir det starta opp en 200 - 300 liter saltvann her i kroken. Det gleder jeg meg veldig til!

Saa det kommer tilaa bli studering av div fisker koraler reker og levande ting jeg vil saa "stappe" i mitt akavrium.

Det blir nok endel bilder saa fort jeg har sanda nedi og vannet opp til kanten her i bloggen.

I can't waaait!
Må jo fortelle at du bor i england oxo, derfor du skriver så rart.
Boka di er kommet og noe annet snadder

Idag ska jeg til dyrlegen med Babbos, redd hun kanskje har brukket ankelen.

Galemor
Må jo fortelle at du bor i england oxo, derfor du skriver så rart. Boka di er kommet og noe annet snadder ;) Idag ska jeg til dyrlegen med Babbos, redd hun kanskje har brukket ankelen. :(




Ok se paa forums bildet mitt og under bildet: hva staar det der? :P Samt min profil.

Skriver ikke rart, bare mangler noen Norske bokstaver paa laptopen :P
VOops så ikke det

Vært hos dyrlegen med Babbos nå, benet er brukket. Ikke så mye hun kunne gjøre med det, det må bare få fred til å gro. Hvis ikke Babbos er sitt gamle seg igjen om 5 uker, skulle jeg komme tilbake for avliving

Så hun skal holde seg i ro, jeg har flyttet mat og vann bort til soveplassen hennes og hun må veies for å sjekke at hun faktisk spiser. Hun veier 48g nå.
Men jeg vet hun spiser for agurkbiten er halvspist.
Vasket flaska hennes skikkelig, for den luktet akvarium.
Viii hobby'n på fullt igjen!
Da har jeg bodd i Norge ca 1 år nå og hatt akvarium, en 60 liter.

Idag våknet jeg til gleden av at mitt sommerfugl par hadde lagt egg, men til min store fortvilelse var de ikke så flinke til å passe på, så noen av de glupske tetrane koste seg med noen egg. Så jeg klarte omsider til å ta ut alle tetrane etter mye banning og romstrering.

De har lagt eggene på en rot som er i medium høyde i akvariet, selvom jeg har lagt ut steiner på forskjellige plasser i akvariet valgte de en rot :P Uansett jeg håper det ikke blir noe problem å fostre opp små tassene der.

Ihvertfall jeg skal skaffe noen fine større flate steiner til neste gang så må jeg se hvordan dette går da

Neida, eggene var borte søndag morgen! Mulig det var en glups reke som tok dem??

Uansett jeg har gitt bort tetrane og reka, så er bare sandsnegler og ciklide paret. Jeg tar ca vannbytte hverandre dag og mater med artemia 2 ganger daglig. Håndmater de faktisk, det syns jeg er super hyggelig når de kommer å tar at ut av hånda mi.

Så håper de vil legge egg igjen
Takk Anne

Nå har dem lagt egg igjen, tror det var lørdag kveld eller tidelig søndag. Så håper de klarer det nå. Hua har blitt flinkere til å passe på eggene å. Ser ut som jeg må skaffe et nytt akvarie neste uke så yngelen har et sted å vokse opp
Da tok jeg med litt bilder, dessverre har jeg ikke speilrefleks kamera lenger. Så man må gjøre det beste ut av det Ihvertfall et oversiktsbilde med blitz og et bilde av eggene.
Så lenge ikke foreldrene forskyner seg av eggene kan de vel egentlig gå sammen, evnt kan man dele kullet og ha halvparten i egen beholder, for å se hva som fungerer best

Morro at det fungerer for deg igjen
De blei jo spist opp de egga da Men jeg søkte litt rundt på trådene her på forumet og fant ut det med pH verdien kunne gjøre så de ikke fikk befruktet eggene.

Så jeg har kjøpt pH minus av JBL og nettopp tilsatt.

Det står å at disse fiskene liker en lavere pH enn 7 og pH'n var på 7,2 så jeg håper å få den ned på ca 6,5

Det er alltid gøy å finne ut hva som er årsaken for at ting ikke funker, er det fordi pH var for høy eller fordi de er "dårlige foreldre" Eller er det helt andre ting som spiller inn?

Det gjenstår å se nå, jeg har kjøpt en flat sten som er mye større enn de jeg har hatt der før. Så jeg håper de velger å legge egg på den isteden for rota.
Prøver igjen!
Da er jeg tilbake med en åpen 70 liter!

Jeg har hatt mine frustrasjoner over mine mislykkede sommerfuglciklide oppdrettsforsøk. Har egentlig aldri gitt ting en ordentlig sjanse til å lykkes da jeg har flyttet mye når jeg har hatt akvarium.

Denne gangen kom Galemor med et akvarium og nok utstyr til meg.. Jippi! Har nettopp flyttet og funnet en leilighet jeg har bestemt meg for å bo i en god stund.
Denne gangen dreit jeg rett og slett i biotop akvarium :-P Nye akvariumet mitt har kunn pr idag to beboere snegle mor og far. Vet ikke kjønn men syns de så litt kjærlig ut i blikket til hverandre.

Akvariumet skal hovedsakelig bare innholde et par sommerfuglciklider. Jeg skal såklart satse på oppdrett i dette akvariet. Innredningen er i røtter div ymse av flyteplanter og grums. Det kommer nok antagelig opp et til mindre kar etterhvert eller en såkalt fødestue til akvariet. Vi får se.. legger ut litt bilder imorgen!
Aquascaping for alle penga! :-P

Jeg er ikke akkurat en reser! Men tror at det vil bli ferdig innredet iløpet av neste uke.
Dag 2 fikk jeg satt inn lysrøra og renset + gjort pumpa klar

Nå mangler det bare vann, planter og få satt opp co2 anlegget.

Men aner ikke hvilken type fisker jeg skal ha der, noen forslag?
Litt type søte små nanofisk.
Blir spennende det her.
Funnet ut hva du skal bruke som gress?
Jeg har som sagt mose du kan få til treet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap