Snegle som har "forstrekt" seg?!

Har en snegle dame som har prøvd å komme seg opp hele kvelden over vann kanten men har falt, også når jeg kom hjem fra jobb i dag så hadde hun havnet på rygg... Hun hadde vist strevd noe voldsomt for ho komme seg opp for det virker som at hun har dradd deler av kroppen ut av skallet og ikke klarer helt å komme seg på plass... Hun virker dårlig, og jeg har holdt henne opp flere ganger så hun har fått trekt luft..

Synes dette er utrolig trist.. Er det noe håp for henne?! Er det noen som har opplevd noe lignende? Noe jeg kan gjøre? Har prøvd å lagt mat vedsiden av henne men hun reagerer ikke stort til det...
snegler kan ligge å sture på bunnen i etpar dager uten at de har problemer.
Går seg nok til etterhvert
okei.. ja jeg er vel litt overbeskyttet. Går å stuller med akvariumet heletiden nesten.. Om jeg ikke rører så ser jeg bare på. hehe. Da er hun nok bare som kvinner flest vi sturer av og til vi ågså. hehe.
Mine drev med synkronsvømming i flere timer.
hehe, ja det er virkelige morsome skapninger. Selv har jeg 6 stk. snegler og to Molly:p.. (også molly yngel da). De er ganske personlighetsfylte
eplesneglen min døde i natt desverre . Tok noen dager, men i mårrest så var det over *sukk*
uniq87
eplesneglen min døde i natt desverre :(. Tok noen dager, men i mårrest så var det over *sukk*:(

Du bør sjekke vannskvalitet og sørger for nok kalk og oksigen i vannet.
badat
[QUOTE=uniq87]eplesneglen min døde i natt desverre :(. Tok noen dager, men i mårrest så var det over *sukk*:(

Du bør sjekke vannskvalitet og sørger for nok kalk og oksigen i vannet.

joda det er greit. Men sneglen ble også skadet under stransport, så den har ikke vært helt frisk siden jeg fikk den. har 5 andre snegler og de ser ut til å være i toppform.
De har eggeskall og spinat, pluss en helt ny pumpe som går som det suser.

mvh Kesi
Tilfeldig bekjentskap
© Jørgen Dyrnes
Reklame for plussmedlemskap