Ramirezi, noen spørsmål

Kjøpte meg 3 stk Ramirezi denne uken.
skulle bare innom dyreforretningen og kjøpe algetabletter, men måtte ta en titt på fiskene. og der oppdaget jeg dem. Kunne ikke la dem være der i det lille akvariet uten planter, med alle de skumle fiskene. Venninna mi sa at jeg var bløt på pæra, men men..
Så nå svømmer de rundt her hjemme og koser seg, med masse skjul, planter og ei rot..
De er ikke så store nå, 2 cm ca. Når er de store nok til å se forskjell på dem? En ser jeg er hanne(den som ligger i hjørnet, under planten), den er litt større og har de lengre piggene på ryggfinnen. De andre 2 er litt mindre. Skulle de vært store nok, så jeg kunne sett forskjell?
Ikke lett og få bilder av dem, men fikk noen.
De får flakfor nå, samme som de fikk i butikken. Men er det et annet for som er bedre for dem?
Du kan fint fore dem med artemia, JBL novo tab, hvite og svarte mygglarver. Jeg mater mine med røde også selv om noen sier de ikke skal ha disse, men jeg har ikke problemer med det.

Er også lettere å se kjønn på de når de farger ut litt mere, buken på hunnen blir rød under lek bl.a.
Ser flere forer med mygglarver.. Har tenkt litt på det, og lurer på hvor dere kjøper det? Er det noe de fleste dyreforretningene har?
Lest flere innlegg der folk fraråder foring med røde mygglarver, så dem vil jeg styre unna, for sikkerhets skyld..
Jeg hadde nok fora med røde selv, men ikke før de var godt inngått i karet og viste generelt bra trivsel.

Man får tak i det andre foret i dyrebutikker med bra utvalg, men jeg har hørt at hvite ikke er så populære, så svarte mygglarver er vel alternativet. Og artemia går jo fint og er populært.

Når det gjelder tørrfor så bruker jeg ikke annet enn JBL lengre, virker til å være bedre likt av fiskene, om man kan bedømme det da, men farger osv. på fisken ser ut til å si såpass ihvertfall.
De spiser det foret de får nå med god apetitt.. moro og se når det er foring.. da er det full fart på dem.
Skal se etter mygglarver neste gang jeg er i byen. Hvis de ikke har, så kan de vel bestille..
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap