Eheim 2026 - hva trenger man av tilbehør?

Har ett relativt nyoppsatt juwel rekord 110 på kjøkkenbenken og irriterer meg over vibrasjonsstøy fra filterboksen. Har derfor tenkt å kjøpe en utvendig pumpe til dette og har (etter mye lesing på forumet her – for øvrig ett flott nettsted!) bestemt meg for at Eheim Pro II 2026 bør passe bra.

Jeg har ingen erfaring med utvendige filter, men ser at det finnes komplette sett inkludert filtermateriale. Funderer nå på hvor komplett dette er, følger det f.eks slanger med og er det evt noen "dippedutter" man trenger inne i selve akvariet når man monterer dette som må kjøpes utenom? Evt også ekstra filtermateriale som bør byttes jevnlig?

Litt dumt å få en komplett pakke hjem fra nettbutikken for så å måtte vente enda en uke fordi man har ”glemt” noe i den første bestillingen.
Da kjøper du en 2026 med komplett filtermedia, koster litt mere...men absolutt verdt det

som denne:


Når du kjøper et Eheimfilter komplett med filtermateriale vil du ikke mangle noe da alt følger med.
Takk, begge to - det var akkurat det jeg håpet å høre!

Funderer også på om det er verdt å spandere på de ganske mange ekstra kronene det koster å kjøpe 2126 med integrert varmekolbe?
Jeg kan jo se for meg at det er praktisk å slippe å ha kolben i akvariet, men den har jeg jo allerede...
Plussmedlem
Fanitullen
Evt også ekstra filtermateriale som bør byttes jevnlig? Litt dumt å få en komplett pakke hjem fra nettbutikken for så å måtte vente enda en uke fordi man har ”glemt” noe i den første bestillingen.


Hvis du bestiller selve filteret, så bør du like godt ta med en pakke eller to av denne. Slikt må jo skiftes med jevne mellomrom.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap