Kan en juwel root bakgrunn

skrapes? Har fått et algeproblem, og forsøkt diverse algefjernere uten hell. Jeg har også prøvd å bruke algeskrape på den, men da begynte overflaten å takke for seg. En kjøkkensvamp er også blitt benyttet, men den harde siden forsvant før algene. Lyset står på i 12 timer. Hva gjør jeg?
Skeptisk her, ja
Mange sliter med flassing av slike bakgrunner, og da vil nok å skrape den fort ødelegge hele sulamitten. Det er jo det du selv ser, og dette tilsier at også din bakgrunn er av den typen som helst burde vært utenfor karet....

Det mest skånsomme for å bli kvitt algene er nok de riktige fiskene, evt å mørklegge hele karet tilstrekkelig lenge til at algene dør.
PÅ dennne fremgangsmåten må fisken og filteret ut først!

Mest skåsomme for bakrunnen er å klore karet. Du kan fjerne restene etter kloring ved å forsiktig bruke en skrub. Etter kloring må karet skylles godt - dette gjøres med noen vannbytter. Du merker på lukta når klor er borte fra karet. La karet stå noen ekstra dager etter dette, da luftes resterende klor ut.

Fyll nytt vann igjen og tilsett Aqvasafe som nøytraliserer evt. klorrester.
Dette har jeg gjort på flere av mine kar. Endel jobb, men det funker perfekt. Mørklegging roer algeoppblomstringen, men fjerner ikke fastgrodde alger fra bakgrunnen din.
Jeg hadde også mye alger på min Juwel Rock bakgrunn. Det jeg gjorde var å tømme akvariet for vann (i forbindelse med skifte fra grus til sand) og så brukte jeg rett og slett en oppvaskbørste! skylte med vann en og gjentok prosessen ett par ganger. Og nå ser det fint ut! Hjelper også med enda fler SAE!
Kjøp deg en hel bråta med ansictrus de spiste opp det meste hos meg
Hadde samme problemet. Fikk en malle så var det borte uten at bakgrunnen sin overflate fulgte med, noe jeg egentlig først trodde ville skje.
Tusen hjertelig takk for tips og råd. Nå skal jeg skride til verket å bli kvitt algene en gang for alle. Har tre ansictrus men de er ikke så store ennå.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap