Oppbevaring av dråpetester

Hei,
har en Gh test (jbl) som ikke virker, den er kansje 3-4 måneder gammel og samme hvor mange dråper jeg bruker er den gul(aktig kansje nærmere brun)
den har stått oppå lysarmaturet sammen men Kh og ph testene , leste litt rundt på forumet her og ser at dette ikke er første gangen folk har vært ute for at denne testen ikke virker, kan den ha blitt kokt ?

husker ikke om det stod noe om oppbevaring i bruksanvisningen ? er det greit å ha disse testene i kjøleskapet ?
Skal innrømme at mine tester ligger strødd hist og pist. Oppå lysarmaturet har jeg ikke prøvd enda

Tror oppbevaring i normal innetemperatur på 15-25 grader skal fungere rimelig greit.

Når det gjelder kjøleskap har jeg en liten innvending (kanskje ubegrunnet)... Kald væske synker, og dråpene vil derfor ikke blande seg med testvannet like lett. Vet ikke om den praktiske betydningen er stor, men kaldt vann er tyngre enn temperert vann.
Mest sannsynlig er denne ødelagt av varme. Det blir ganske varmt oppå armaturet, og dråpetester bør ikke oppbevares varmt.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap