Armatur til juwel rio 125

Ettersom jeg er ganske lei av å vente på Juwel Highlite armaturet som er i retur til Webzoo, og det andre armaturet som røyk før det var kjøpt hos Akvasia, så ser jeg en lysløs fremtid en stund til. Jeg ville derfor gjerne hatt et armatur jeg kan ha i mellomtiden.

Det må helst være et som jeg kan ha mulighet til å selge igjen til en ok pris, og helst ikke noe som koster skjorta og buksa. Og, det skal være på et Juwel Rio 125, så jeg har ikke så lyst å snekre allslags smartypants løsninger.

Er det noen som har forslag til konkrete løsninger og butikker jeg kan kjøpe det i. Jeg gidder rett og slett ikke kjøpe et Juwel armatur til av Webzoo, og jeg finner det ikke til dugane pris noen andre plasser, har jeg oversett noen butikker? Men så har jeg liksom 4 T5 lysrør til det da :P
Forstår jeg det rett i at du absolutt vil ha ett nytt Juwel-armatur? Altså ikke noe annet merke, siden rørene ikke passer overens?

Jeg ville selv hørt med Tor på Tropefisk om dette er noe han enten kan skaffe i løpet av kort tid, eller om det er noe han kan ha liggende på lur.
Ut over dette blir det vel googling av utenlandske butikker som er mest hensiktsmessig
Nei da har jeg nok formulert meg kronglete som vanlig. Jeg ville helst hatt Juwel siden det passer, men samtidig er det jo ikke akkurat pålitelig, og med tiden det tar fra Webzoo så er de derfor uaktuelle. Men jeg har ikke tenkt på å høre med Tor, er jo veldig bra service derfra. Så det kan jeg vurdere.

Hvis det ikke ble Juwel var jeg åpen for alt, var vel det jeg prøvde å si. Men skal høre med ham om han kan skaffe og evt. pris osv.
Neida, du formulerte deg ikke knotete, men jeg ville bare være sikker.

Jeg hadde selv uten ett fnugg av tvil gått for ett innbyggingssett i stedet for Juwel sitt mer tvilsomme oppsett.
Desverre er jo karet akkurat 5-6cm for kort, til å få dytta inn 39W rør. Det er derfor 24W standard som er tingen.
Ett innbyggingssett på 2*24/39W er ypperlig, og kan jo både gjennbrukes, eller selges. Tror det er lett å få solgt slike sett, i forhold til en hel Juwel-bar.
Jeg er i alle fall interessert i flere slike, og ikke interessert i Juwel (sånn, så fikk en sagt det også)

Prisen på ett slikt sett med to gode rør(LGII), er etter min mening ikke alt for ille.
Aqumanias tar 1343.- for dette + frakt. Ulempen med butikken er jo at en ikke aner hva han har på lager og ikke. Men er han like rask å skaffe som når jeg selv skulle ha T5rør derfra, er det jo nesten ubetydelig om han har varen på lager eller ikke
Ok, det høres jo ikke dumt ut egentlig. Men hvordan plasserer man dette i karet da egentlig? Nå står jo karet bare åpent, også har man jo det midtstaget her også da. Og hvilke er det som er innbyggingssett siden du kaller det det?
Du har vel "lokkene" som festes på selve lyslista?
De fleste velger å enten lime, ellerskruve fast rørholderne til innbyggingssettet til disse.
Dette vil da bygge ca 45mm sideveis, og ca 60mm ned mot vannet. Tenker hardt her jeg sitter, men mener å huske at det skal være mer enn god nok plass til dette i disse karene (sånn er det når en ikke har det for hånden )
Det eneste som skal være ett mikro-problem, er at røret vil komme i konflikt med den plast-dingsen Juwel har dytta i hullet man løfter lokket med. Denne er det jo bare å presse ut, så er den saken fixa
Andre velger å feste holderne til front\ bakveggen på ramma rundt karet.

Men det er klart, om du ikke har verken lokkene eller en av de gamle lyslistene, må du nesten lage deg noe enkelt oppsett her.
En helt vanlig 2"x2" plank, som en fester holderne på, som igjen ligger på den kanten nedi "ramma", vil fungere greit. Siden dette ikke skal brukes over alt for lang tid, spiller det jo liten rolle at planken ikke helt setter pris på fukta (blir jo teit å måtte begynne å behandle denne etter alle kunstens regler).

Innbyggingssettene er fra Arcadia, dette er den modellen jeg selv har brukt.
Aquamanias har denne listet som to ulike produkter, men det er en og samme enhet for begge disse W-styrkene.
[External Image]
Aha, nå er jeg med. Jo jeg har lokkene, og den eldste lyslista, du mener at jeeg bare klabber av de org. festene til lysrøra på den og så fester de nye i lokkene? Det høres jo ut til å kunne fungere ja. Får vurdere det, eventuelt lukke øynene når jeg ser på budsjettet :P
Tror bare jeg får slå til på Aquamanias muligens, gjør meg ikke noe om jeg må vente litt, bare helst under et halvt år. Takk for hjelpen Frank
Tenke høyt; siden den gamle lista likevel er ett vrak, er det jo bare å fjerne de rørholderne som er der. Er jo ikke noe tap det.
Du kan jo da feste de nye rett på denne lista, slik at lokkene slipper å bære vekta av nye rør, og også slipper å få laget 4 huller i seg
Det har du rett i. Men når jeg ser på karet så har jeg jo nå filter bak bakgrunn osv. så kanskje jeg burde forsøkt å montere det "bakre" lysrøret lengre frem, for bakgrunnen stjeler jo en del plass.

Gruble. Får se. Det er bestilt ihvertfall, så da får jeg vente og se, og takke for tipset.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap