Dilemma, om fisker og planter i karet eller ikke...

Pr. i dag har jeg et kar jeg er veldig fornøyd med, sånn innerst inne, men det er ikke helt optimalt. Inntrykket blir et veldig brunt akvarium. Også mye på grunn av fiskene. Jeg har lyst på litt flere planter og det bør "ryddes" litt i sammensetningen av fisk. Det er et kar med egentlig altfor mye fisk, men jeg vet ikke hvem jeg vil kvitte meg med, og OM jeg vil. Karet er innredet med en god del røtter og noe stein (av ett eller annet slag) og EN oppspist, stilkete vanlig sverdplante. Tankene min er litt delt fordi; jeg har 7 skivetetraer jeg syns er ordentlig kul fisk - men de spiser alt som kan ligne planter. Og dessuten burde de få større plass. Jeg har 4 store heros`er som jeg syns er fin fisk, men de "forsvinner" liksom i alt det brune. Kanskje bytte de inn i 2 heros gold for få litt lysere farger inn i karet? Videre har jeg en vieja maculicauda, hann - som blir i karet. En vieja melanura, hunn - som jeg gjerne skulle ha byttet til en maculicauda hunn. En prikket knurremalle som jeg antar har glefset i seg alle mine 15 SAE`r - ustyrtelig styggfin fisk, men som jeg ikke er spesielt blid på når den spiser opp nyttefiskene mine! 6 sajikaer - som også blir. Og noen litt annet småtteri, som blir i karet. Dilemmaet er da, hvordan skal greie å kvitte meg med overskuddet. Jeg er jo glad i dem (på en måte). Å selge dem og sende dem av gårde i en pose er litt vemodig, og koke dem er så slemt. Kanskje sjarmen med akvariet mitt er at det har "brown-look" og uten planter? Hm, river meg litt i håret på grunn av dette egentlig. Så har dere noen tips til et rådvillt følelsesmenneske så bring it on. Just for the record; jeg griner ikke når fisk dør i karene mine altså.. Hehe...
Sånn er jeg og. Har et alt for overfylt kar, men jeg klarer ikke kvitte meg med noen.

Skaff deg et til kar!
Ja, hadde jeg hatt en ledig plass i huset så hadde jeg nok skaffet meg flere, og/eller større. Men 3 kar fyller de plassene det er mulig å plassere noe. Litt av mitt problem er at jeg heller ikke greier å si nei til de som skal avvikle sine kar og må bli kvitt sine fisker, så de havner også her. *Sukk* Sånn er det når man skal redde verden, hehe... Men - jeg skulle så gjerne hatt et litt mer "gjenomført tema" i det store karet. Ikke fiskesuppe som i de to andre. Og de to andre er for små til å huse de som ikke passer inn i det store karet. Litersyken er skummel, og det er fascinasjon i enhver fisk...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap