Noen fisker døde, flere savnet
jeg fant på morran idag noen lik. min stakkars lille praktbotia og 2 neontetra og ca. 4-5 neontetra savnet Det har egentlig vært helt normalt i karet mitt, noen nye planter her om dagen men det elsket fisken jo bare. Min praktbotia som døde var ganske tynn men det var fra noe som skjedde for noen måneder siden ca halvt år. Den begynte å kome seg og spiste bra den siste måneden. neontetra kjøpte jeg nye likt med plantene hadde da 7 neon fra før og 10 nye.
tenkte alderdom da jeg så den lille praktbotian min, han har jeg hatt i 1 år, og vet ikke hvor gammel han var fra før men, det skjønte jeg litt mer men rett etter så jeg 2 neontetra, en med mye farge, så egentlig frisk ut men var ikke no liv i den. jeg så lenge på fiskene for å se etter sykdom, men fiskene så jo helt normale ut.
jeg fant den andre praktbotian i slottet sitt, faktisk lenge siden jeg har sett den inni der, den pustet skikkelig, og så nesten vettskremt ut.
altså ingen tegn til sykdom.
alt av verdier i vannet er vanlige, skjekket for minutt siden, skiftet vel vann på onsdag.
de fiskene går også med en kinesisk algespiser.
tenkte alderdom da jeg så den lille praktbotian min, han har jeg hatt i 1 år, og vet ikke hvor gammel han var fra før men, det skjønte jeg litt mer men rett etter så jeg 2 neontetra, en med mye farge, så egentlig frisk ut men var ikke no liv i den. jeg så lenge på fiskene for å se etter sykdom, men fiskene så jo helt normale ut.
jeg fant den andre praktbotian i slottet sitt, faktisk lenge siden jeg har sett den inni der, den pustet skikkelig, og så nesten vettskremt ut.
altså ingen tegn til sykdom.
alt av verdier i vannet er vanlige, skjekket for minutt siden, skiftet vel vann på onsdag.
de fiskene går også med en kinesisk algespiser.
Postet 23.02.08 kl 21:51
Postet 23.02.08 kl 22:32
Postet 24.02.08 kl 19:47
Postet 24.02.08 kl 19:53
Postet 24.02.08 kl 19:57
Postet 24.02.08 kl 20:05
Sannsynligvis ble det innført sykdomssmitte sammen med de nye Neontetraene du kjøpte her om dagen. Det er veldig vanskelig å fastslå hva det kan være for sykdom, siden de har så få symptomer og i tillegg dør så raskt. Her blir du nesten nødt til å prøve rådet ovenfor mht antibakteriell medisin. Problemet med usikker diagnose er jo at det ikke er sikkert at det hjelper i det hele tatt med eSHa-2000 for den virker kun på bakterier.
Om det er parasitter, så må en helt annen type medisin til. Men du bør helst bare kjøre en kur om gangen.
Om det er parasitter, så må en helt annen type medisin til. Men du bør helst bare kjøre en kur om gangen.
Postet 24.02.08 kl 20:12
Endret: 24.02.08 kl 20:13
det jeg merket med praktbotian igår var at han pusta og pesa fælt og idag gikk amok og døde. tror det varte i 2 sec før han la seg ned.
men den kineseren min også bl gal idag frykter død på den imorgen også.
i løpet av dagen idag forsvant 3 stykker dette var på 5 timer. men alle så normale ut jeg studerte de døde fiskene nøye hvertfall den ene neontetraen for den hadde enda farge når jeg tok den opp. og den største botian hadde mange sår, dette var små kutt. men når jeg tenker meg om så husker jeg den største ble vill her om dagen. den svømte villt og begnte å grave ned i sanden og puttet snuta ned i sanden og svømte på.
men husker ikke om d var før eller etter de nye neontetraene.
men alle neontetraene er ikke eldre enn 2 uker da.
men den kineseren min også bl gal idag frykter død på den imorgen også.
i løpet av dagen idag forsvant 3 stykker dette var på 5 timer. men alle så normale ut jeg studerte de døde fiskene nøye hvertfall den ene neontetraen for den hadde enda farge når jeg tok den opp. og den største botian hadde mange sår, dette var små kutt. men når jeg tenker meg om så husker jeg den største ble vill her om dagen. den svømte villt og begnte å grave ned i sanden og puttet snuta ned i sanden og svømte på.
men husker ikke om d var før eller etter de nye neontetraene.
men alle neontetraene er ikke eldre enn 2 uker da.
Postet 24.02.08 kl 22:12
Postet 24.02.08 kl 22:13
mona oSannsynligvis ble det innført sykdomssmitte sammen med de nye Neontetraene du kjøpte her om dagen. Det er veldig vanskelig å fastslå hva det kan være for sykdom, siden de har så få symptomer og i tillegg dør så raskt. Her blir du nesten nødt til å prøve rådet ovenfor mht antibakteriell medisin. Problemet med usikker diagnose er jo at det ikke er sikkert at det hjelper i det hele tatt med eSHa-2000 for den virker kun på bakterier. Om det er parasitter, så må en helt annen type medisin til. Men du bør helst bare kjøre en kur om gangen.
Dette er feil Mona, den fungerer også mot enkelte parasitter, sopp osv. Egenerfaring. Og i tillegg så kan den blandes med esha exit uten problemer
Esha exit
Esha 2000
Postet 24.02.08 kl 22:49
Endret: 24.02.08 kl 22:57