Noen fisker døde, flere savnet

jeg fant på morran idag noen lik. min stakkars lille praktbotia og 2 neontetra og ca. 4-5 neontetra savnet Det har egentlig vært helt normalt i karet mitt, noen nye planter her om dagen men det elsket fisken jo bare. Min praktbotia som døde var ganske tynn men det var fra noe som skjedde for noen måneder siden ca halvt år. Den begynte å kome seg og spiste bra den siste måneden. neontetra kjøpte jeg nye likt med plantene hadde da 7 neon fra før og 10 nye.

tenkte alderdom da jeg så den lille praktbotian min, han har jeg hatt i 1 år, og vet ikke hvor gammel han var fra før men, det skjønte jeg litt mer men rett etter så jeg 2 neontetra, en med mye farge, så egentlig frisk ut men var ikke no liv i den. jeg så lenge på fiskene for å se etter sykdom, men fiskene så jo helt normale ut.

jeg fant den andre praktbotian i slottet sitt, faktisk lenge siden jeg har sett den inni der, den pustet skikkelig, og så nesten vettskremt ut.

altså ingen tegn til sykdom.

alt av verdier i vannet er vanlige, skjekket for minutt siden, skiftet vel vann på onsdag.
de fiskene går også med en kinesisk algespiser.
Når det gjelder praktbotiaen er det nok ikke alder som er problemet, de kan så vidt jeg vet bli 40-50 år gamle.
nei idag døde min andre praktbotia også. det siste jeg så av ham var at han la seg på ryggen og begynte å svømme helt villt til slutt la han seg bak slottet og der lå han. ble bare hvitere og hvitere.

kan det være noe parasitter elelr noe??

plz hjelp meg.
Kan være en bakteriel innfeksjon hos fisken din. Om det fortsetter ville jeg vurdert en omgang med Esha 2000(medisin)

Men når du sier at den ble hvitere og hvitere...mener du da at den ble blass i fargen eller har fisken fått et hvitt lag på kroppen?
altså mere hvit fordi jeg tror han var død. han lå stille og ble hvitere tok håven ned etterhvert og da varn dau.

den kinesiske algespiseren er også begynt å svømme som en gal.

men hvis jeg tar og f.eks bestiller esha 2000 hvor lang tid vil dette ta fra en nettbutikk??
det vil nok variere med nettbutikker, men de har den inne på maxi zoo på åssiden i drammen, så der kan du får den i morgen den dag. lykke til.
Sannsynligvis ble det innført sykdomssmitte sammen med de nye Neontetraene du kjøpte her om dagen. Det er veldig vanskelig å fastslå hva det kan være for sykdom, siden de har så få symptomer og i tillegg dør så raskt. Her blir du nesten nødt til å prøve rådet ovenfor mht antibakteriell medisin. Problemet med usikker diagnose er jo at det ikke er sikkert at det hjelper i det hele tatt med eSHa-2000 for den virker kun på bakterier.

Om det er parasitter, så må en helt annen type medisin til. Men du bør helst bare kjøre en kur om gangen.
det jeg merket med praktbotian igår var at han pusta og pesa fælt og idag gikk amok og døde. tror det varte i 2 sec før han la seg ned.

men den kineseren min også bl gal idag frykter død på den imorgen også.

i løpet av dagen idag forsvant 3 stykker dette var på 5 timer. men alle så normale ut jeg studerte de døde fiskene nøye hvertfall den ene neontetraen for den hadde enda farge når jeg tok den opp. og den største botian hadde mange sår, dette var små kutt. men når jeg tenker meg om så husker jeg den største ble vill her om dagen. den svømte villt og begnte å grave ned i sanden og puttet snuta ned i sanden og svømte på.

men husker ikke om d var før eller etter de nye neontetraene.

men alle neontetraene er ikke eldre enn 2 uker da.
juvel
det vil nok variere med nettbutikker, men de har den inne på maxi zoo på åssiden i drammen, så der kan du får den i morgen den dag. lykke til.

bra d var noen drammensere her da får prøve å se om jeg får tatt en tur dit imorra.
mona o
Sannsynligvis ble det innført sykdomssmitte sammen med de nye Neontetraene du kjøpte her om dagen. Det er veldig vanskelig å fastslå hva det kan være for sykdom, siden de har så få symptomer og i tillegg dør så raskt. Her blir du nesten nødt til å prøve rådet ovenfor mht antibakteriell medisin. Problemet med usikker diagnose er jo at det ikke er sikkert at det hjelper i det hele tatt med eSHa-2000 for den virker kun på bakterier. Om det er parasitter, så må en helt annen type medisin til. Men du bør helst bare kjøre en kur om gangen.

Dette er feil Mona, den fungerer også mot enkelte parasitter, sopp osv. Egenerfaring. Og i tillegg så kan den blandes med esha exit uten problemer

Esha exit

Esha 2000
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap