Fange kinesisk algespiser.

Noen som har noen tips? har mange gjømmesteder i karet. Ikke lyst å rive opp alt av planter og steiner. Noen tips?
Flaskefelle med godsaker i.

Kutt en flaske så du får med en av rillene på underdelen. Sett tuten i motsatt vei. Borr noen hul så fisken kan få oksygen når den er inni fellen.

Vet ikke helt hva kinesisk algespiser liker best, men misstenker at det er fiskekjøtt.
Skal du bruke denne metoden må du sitte å passe på fellen hele tiden! Om fisk går inn og blir der i lengre tid kan de slippe opp for oksygen etter en stund pga den dårlige sirkulasjonen inne i flasken....
øyaværingen
Skal du bruke denne metoden må du sitte å passe på fellen hele tiden! Om fisk går inn og blir der i lengre tid kan de slippe opp for oksygen etter en stund pga den dårlige sirkulasjonen inne i flasken....

Tror dette først og fremst gjelder om man ikke har laget endel hull i "hovedkammeret"

Fikk forresten en ide akkurat nå. Kanskje man kan ta vekk bunnen, og lime på myggnetting?
funker kanskje, men personlig ville jeg ikke tatt sjansen...litt surt om f.eks en hel gruppe corydoras skulle gå inni og stryke med...
Ja, det er vel bedre å være på den sikre siden.
ja for all del pass på! jeg klarte jo å miste en hel gruppe med nettop corydoras(aj så dum jeg var kommer fremdeles ikke over det)
Skal jeg bruke flaskefelle kommer jeg til å sitte å se på. Har for mye Corrydoras og andre maller jeg er for glad i. Kansje er lettere og fange de når de blir større.
Prøvde flaskefelle i dag med mygglarver. Utrolig effektiv, me ikke på kinesiske algespiser eller pakistan botia. Klarte å fange en kinesisk algespiser i dag med håv. får prøve igjen i morgen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap