Noen som kan se hvordan alger dette er?

Har en liten formening at det er en skjegg alge, men er ikke helt sikker.
Tips mottas:P

Din formening er også min formening.
Oki, sliter med dette i karet mitt, men blir ikke kvitt de hehe. Hadde trådalger før, men de forsvant fort. Men har satt inn Hornblad i karet nå for å muligens ta seg av overskuddsnæring algene nå godgjør seg av.
Er det bare SAE`er som spiser disse algene effektivt, eller fins det andre maller e.l. Ancistrusen/ottoer rører dem ikke og heller ikke L-128 som jeg har.
Gillette Fusion Power?

Hehe. Neida, hadde sånne alger ca. to dager når jeg hadde små SAE. Men de blir så fort feite og masete at jeg hadde aldri gidda hatt dem igjen. Det idelle måtte være å hatt noen som leiesoldater, små og sultne.
Har ikke bare gode erfringer når det gjelder SAE og algespising.
I skrivende stund, ligger det 3 stykk relativt nykjøpte småtasser på en dott gaffelmose, å glaner bort på en deilig dott med alger.
Rører de den? Ikke (velg ord selv).
Har jeg fôra de for hardt, slik at de er late? Veeeeel, karet har ikke sett fôr siden jeg var raus i romjula. Rekene greier seg med det naturen byr på - og det får jaggu ta meg SAE-ene også gjøre til de har gjort jobben sin. De kan da bli belønna med noe godt, ikke ett sekund før
Jeg har hatt SAE før og den var meget flink til å spise alger, til den blei stor iallefall. DA gikk det heller i myggiser osv:P

Men tror jeg skal handle meg en 3 stk små SAE i morra og bruke dem som leiesoldater i noen dager. For begynner å bli litt glissent hos plantene nå etter å ha tatt en del blader i dag med alger på.

Kommer ikke å ha dem i karet lenge, da dette skal være en ren sør/mellom-amerikansk biotop hehe.

Får flytte dem til oppdretskaret når de har gjort jobben og gi dem bort eller selge dem for en billig penge hehe:P

Men hva kommer disse skjeggalgene av, for mye næring? Har ikke brukt plante næring på lenge nå og du kan nesten se dem vokse når lyset er på i karet hehe.

Men får håpe Hornbladene jeg har satt inn kan ta seg av overskuddsnæringa utover:P
Jeg har også dette problemet i mitt kar. Kjøpte 3 SAE på fredag. ALT er borte nå :o) t.o.m javamosen er rensket og fin for dritt. Eneste problemet er hva jeg skal gjøre med de når de blir for store i karet.....
gi de bort før de blir for store til noen som trenger leiemordere til skjeggalger:P
Ha Ha, ja jeg får velgjøre det da.... :o) De var ikke akkurat små så blir nok ikke lenge til det da....
Da var 3 stykk leiemordere på plass:P oppgaven er å utrydde skjegg alger!

Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap