Syk gullfisk?

jeg har en hvit og orange gullfisk. I det siste har det utviklet gullfarge under buken, der de midterste finnene sitter.. Jeg synes det ser ut til at det sprer seg og blir kraftigere i farge.

Hva er dette? og hva kan jeg eventuelt gjøre?

Har også en lik gullfisk som har problemer med at den flyter opp til overflaten som en kork, dette går også i "sykluser", periodevis normal og periodevis kork.

noe man kan gjøre med dette?

Kan det være at fisken bare skifter farge eller ser det mer "sykelig" ut? Har nemlig lest at det ikke er uvanlig at gullfisk får annen farge etterhvert som den vokser, sorte kan bli gullfargede osv.

Når det gjelder den andre fisken så er dette heller ikke så uvanlig på enkelte menneskeskapte former av denne fisken. Det er rett og slett fasongen på fisken som skaper problemer, muligens i kombinasjon med skade/feil på svømmeblæren. Har også lest om enkelte tilfeller der flytende pellets har skapt problemer for gullfisk ved at fiskene har duppet i overflaten etter å ha spist disse.
Hei
Om gullfisken (den som begynner å bli gullfarget) virker helt frisk ellers, ville jeg bare fulgt med. Det er som Tante Astrid sier ikke uvanlig at gullfisker endrer farge etterhvert som de vokser til. Når det gjelder den andre - om du forer med flakfor eller pellets som flyter bør du la være dette. Prøv å finne pellets som synker, evt væte flakforet slik at det synker før du gir det. Det kan også være effektivt å fore med kokte avskallede erter i en periode.
=)
Takk takk, skal prøve å finne noen erter
Se om han blir bedre.
Og følge litt med den andre som skifter farge.
Alt virker helt normalt ellers
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap