Spørsmål om stein

Jeg lurte på om man kunne bruke stein som man finner i naturen.
Og hva man må gjøre med den før man evt bruker den?
Etter hva jeg har lest her på forumet skal ikke det være noe problem. Det ligger noen artikler her inne.
Blant annet denne: http://akvaforum.no/text.cfm?id=1972

Har faktisk tenkt på å plukke stein selv en dag.
Vil vel tro at det holder å skrubbe de godt. Det er sikkert noen andre her inne som har noe mer å tilføye
Du må koke de før du har de i karet.
Du må ikke koke steinene, men det skader ikke. Holder som regel å skrubbe og vaske dem godt.
=)
Sånn ser nå karet mitt ut med stein fra naturen =)
Blir en bedre look i avariumet med ekte stein.... lurer på om jeg skal kaste ut den store falske stein hulen min og heller legge stein på bunnen, kanskje lage noen steinhuler selv... mye jobb da.
=)
Nå har jeg fikse akvariumet mitt med vanlig stein =)
skal prøve og få tatt noen bilder og lakt inn her om noen er intressert i det =)
i noen av mine kar har jeg tatt alt jeg har fra naturen, og jeg har aldri kokt en eneste ting, bare å skrubbe og skylle i varmt vann
men husk å skjekke nitrit ph kh og alle de der om det ble noe forandring. for plutselig kan det skje vettu. så bare være på vakt og heve ut steinene hvis du merker stor fiskedød elelr forandringer på ph osv.
ja, er vel kanskje greit å holde et øye med Ph og kh spesielt ...
Jeg legger steinene i ei bøtte og tømmer over 1 - 2 liter vann som jeg har kokt i vannkokeren (går jo fort det). Så får det stå der et kvarters tid. Synes det blir lettere å skrubbe dem etterpå.
=)
Her er nå noen bilder av karet mitt, sånn det ser ut nå =)
Bare vær sikker på at steinene står stødig. Ikke hyggelig om de skulle bikke over. Aller best om de hviler på minst tre støttepunkter.
=)
Det har jeg gjort vettu =) og dem ligger trygt og godt =)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap