Når kommer yngelen??

Jeg har en gravid guppy nå og har egentlig lyst til at noen av yngelen skal overleve! Tidligere har jeg bare latt det å av seg selv, men all yngel blir bare spist! Eller, de forsvinner hvertfall! Så jeg tenkte å prøve fødekar...

Men vil jo ikke ha henne i det i evigheter, og ikke er jeg så flink til å se hvor lenge det er igjen heller.
Noen som kan ha en anelse om hvor lenge den damen her har igjen til hun kan sleppe yngelen?
Nå har det kommet 4 yngel...
En død ser det ut som. Hvor lenge er det vanlig at hun "holder på"?
Og hva skal jeg mate de med?
cathie
Nå har det kommet 4 yngel... En død ser det ut som. Hvor lenge er det vanlig at hun "holder på"? Og hva skal jeg mate de med?

Gratulerer med yngel!
Alltid gøy å få yngel. Spesielt levendefødere
Har du nok av gjemmeplasser i planter og sånt?
Hvis ikke så ville jeg fanget de og satt de over i et annet kar om du har... Guppyer er veldig glad i yngel.. nam nam :P

Det kan ta en god stund.. Hun kan holde på lenge og føde i puljer, eller hun kan dytte alt ut på en gang...
Jeg hadde henne akkurat opp i en sånn fødekasse, så yngelen havnet der.

Når jeg kom ned i morres var det 8 levende og 2 døde yngel.
Jeg har ikke noe annet kar desverre, og siden det akkurat har vært sykdom i karet (håper virkelig det er borte nå) så er det lite med planter også der (de tok kvelden pga lengre mørklegging), så lite med hjemmesteder kan man si.

Var ikke forberedt på at det skulle komme yngel nå, men vil jo prøve å redde de når de først er her! Bytta akkurat filter, så det ligger litt filtergufferester i karet også... som sagt ikke forberedt! Trodde egentlig ikke hun kom til å føde før om en uke ca tidligst hvis hun i det hele tatt fikk siden alle har vært så syke og dødd en etter en!

Må få kjøpt sånn babyfor tror jeg... Prøvde å knuse flak i hånda, men tror ikke jeg fikk det smått nok!
planter som flyter i overflaten er bra det funket veldig bra til oss! vi fikk mange mange fisker!
Hei,
vi har holdt yngelen i ynglekassen og knuser vanlig flakfor til "mel" i hånda ved hjelp av en teskje.. funker kjempefint! Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Anders M. Kaste
Reklame for plussmedlemskap