Rolige corydoras elegans

Hei

Har akkurat flyttet mine 5 Corydoras Elegans fra 54 Litern som var overpopulert.
Nå har de fått seg et flott hjem HELT for seg selv på 63 Liter.
MEN, skal ikke corydoras liksom være litt aktive og svømme rundt.
Det eneste de gjør er å ligge i skyggen bak Fluval-filteret og "blunke" til meg ^_^

Har jeg for få Corydoras i karet, kan jeg eventuelt kjøpe litt fler men av annen art?

Info:
Fluval 2+, Varme: 25 Grader.
Tror ikke det er C. elegans du har. Hvis du ser i fiskebasen så vil du se at de ikke har striper på halefinnen, noe dine ser ut til å ha. Synes dine ligner mer på C. trilineatus. Disse har jeg selv og de er, slik som dine, litt sky av seg. Som alle coryer så vil de gjerne være mange for å trives, men har lest at det ikke alltid hjelper på de sjenerte artene. Kan jo hende de er litt forundret over flyttingen også da, og at de endrer oppførsel når de blir varmere i trøya

Mine blir forresten mer aktive om det er litt kraftigere sirkulasjon i overflaten. Det blir sikkert mer oksygen i vannet da og det ser det ut som de liker. Du kan jo prøve å sette utløpet på pumpa slik at den pisker litt i vannoverflaten og se om det skjer noen endringer i oppførselen deres.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap