Syke maller

For 1uke siden ble en albino malle syk...jeg såg på den var svekket. den låg bare stille ved overflaten og pustet rask...jeg trodde det var fordi det var oksygen mangel men har rikelig av strømning i vannet...3 dager senere låg den ved samme plass, men da var det nesten ikke finner igjen på den og begge øynene var borte, da tok jeg livet av den. i overgår såg jeg en ny albino malle med rare trekk....den svømte bare ved overflaten og pustet raskt, idag gjør han det samme men er kraftig svekket. han har ikke altis krefter til og svømme og bare flyter til tider....så fant jeg og idag en ansistrus som var helt blek og gådd i oppløsning, øynene var borte, og munnen oppløst. den måtte jeg ta livet av... og istad fikk en til albino malle problemer...han lå bare på bakken med kramper...temp er 25 grader...har byttet vann hver dag de siste 3dager for og rengjøre dette. ph 7,5 - 8...nitrit er ok og det samme er nitrat....har noen kjennskap til dette fenomenet/sykdommen???
glemte og si at det er en stund siden at jeg har kjøpt nye dyr og hatt i akvariet
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap